„Mein Kampf” w wersji Ogilvy. Przeciw rasizmowi

dodano: 
13.04.2016
komentarzy: 
0

Agencja Ogilvy & Mather Berlin sprzeciwia się pomysłowi sprzedawania manifestu Adolfa Hitlera w niemieckich księgarniach. I publikuje własną wersję  – pisze adweek.com.

Przypomnijmy, że „Mein Kampf” stanowiący podstawę ideologii faszystowskiej został wznowiony w Niemczech po raz pierwszy od 1945 r. Książka być może ukaże się w księgarniach z powodu wygaśnięcia praw autorskich, które dotąd należały do rządu bawarskiego. Ten postulował przeciwko ponownemu pojawieniu się manifestu na niemieckim rynku.

Niemiecki oddział firmy Ogilvy & Mather także przeciwstawia się pomysłowi promowania publikacji. W efekcie wprowadza do sprzedaży serię 11 książek pod wspólnym tytułem „Mein Kampf gegen Rechts” (Przeciw rasizmowi - przyp. red.).

Jej bohaterami są osoby, które doświadczyły ksenofobii, rasizmu czy nietolerancji. Wśród bohaterów kampanii znalazł się Mosze Dagan, uciekinier z hitlerowskiego obozu koncentracyjnego, Wana Limar, uchodźca z Afganistanu oraz Irmela Mensah-Schramm, działaczka antyrasistowska, która w ciągu swojego życia usunęła z murów niemieckich budynków ponad 100 tys. napisów i haseł o rasistowskiej treści.

Schramm w filmiku promującym akcję podkreśla także, że potrzeba więcej wysiłku w Niemczech w walce z przejawami ignorancji. Tego typu postawy są związane z przyjęciem przez niemiecki rząd dużej liczby uchodżców i negatywnej retoryki partii prawicowych. „W świetle kryzysu wokół imigrantów i rosnącej fali nietolerancji wiadomość o ponownym wydaniu Mein Kampf była dla nas sygnałem alarmowym” - wyjaśnia Tim Stuebane, dyrektor kreatywny Ogilvy & Mather Berlin. Stąd pomysł, by wyjść temu naprzeciw - dodaje.  (mw)

Źródło:

adweek.com, Ad of the Day: How Ogilvy Berlin Fought Back After the Republishing of Hitler's Mein Kampf, 08.04.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin