sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościMeta zaprzecza doniesieniom o umieszczeniu reklam w WhatsAppie

Meta zaprzecza doniesieniom o umieszczeniu reklam w WhatsAppie

Meta zakwestionowała raport medialny, według którego firma rozważała wprowadzenie reklam do WhatsAppa — informuje techcrunch.com. Jak wcześniej donosił Financial Times, niektóre zespoły w Mecie rozważały kwestię wyświetlania reklam na listach rozmów na ekranie głównym w aplikacji WhatsApp. Jej twórca oświadczył jednak, że nie mają w planach wprowadzania tego typu rozwiązań — czytamy. 

Analitycy od dłuższego czasu spekulowali, że Meta zdecyduje się na wprowadzenie reklam do WhatsAppa, ponieważ jest w trakcie badań sposobów, które mogą podnieść przychody z aplikacji. Do tej pory firma jednak unikała realizacji tego pomysłu. Polegała natomiast na zarabianiu pieniędzy za pośrednictwem WhatsApp Business, oferty skierowanej do handlowców i wymagającej od nich płacenia za niektóre usługi.

Jak podaje źródło, w 2022 roku Mark Zuckerberg zauważył, że reklamy „click-to-WhatsApp” osiągnęły roczny wskaźnik przychodów w wysokości 1,5 mld dolarów przy 80-procentowym wzroście rok do roku. W lutym 2023 roku natomiast Meta ogłosiła zmiany w strukturze cenowej i kategoriach wiadomości w WhatsApp Business, co miało pomóc zwiększyć zyski z aplikacji.

Firma ma w planach wprowadzenie spersonalizowanych modeli wiadomości do sprzedawców. Badała także sposoby integracji płatności z wprowadzoną już funkcją nadawania kanałów — czytamy. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj