Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Stowarzyszenie Metropolia Krakowska ma nową identyfikację wizualną. stowarzyszenie metropolia krakowska wprowadziło nową identyfikację wizualną. motywem przewodnim stały się łuki zaprezentowane w nowoczesnej i minimalistycznej stylistyce. wyrażają one dynamizm, jaki cechuje metropolię, sprawną współpracę między zrzeszonymi gminami, a także nieustanny rozwój obszaru. łuki mają też przypominać popularne arkady krakowskich sukiennic. główny element graficzny osadzony jest na mocnych fundamentach, które kojarzą się z siłą i stabilnością. użyta kolorystyka (granat i czerwień) zaczerpnięta została natomiast ze starego systemu, którym posługiwało się stowarzyszenie, dzięki czemu cały proces zmian zyskał charakter „nie rewolucyjny, a ewolucyjny”. na bazie łuków przygotowana została również dodatkowa typografia, ikony i pozostałe materiały graficzne. stare i nowe logo stowarzyszenia. „nowym systemem chcemy jeszcze bardziej podkreślić nasz profesjonalizm, jedność i sprawność w działaniu. poszczególne elementy graficzne składają się na efekt wizualny. tak samo jest z naszym stowarzyszeniem – każda z gmin jest równie ważną częścią struktury, dzięki czemu organizacja działa sprawnie jako całość. idea systemu zakłada dużą dowolność wykorzystania i interpretacji, dzięki czemu idealnie pasuje do używanych przez nas materiałów” – mówi elżbieta burtan, wójt gminy zabierzów oraz wiceprezes metropolii krakowskiej. elżbieta burtan mówi też, że organizacja w tym roku obchodzi swoje szóste urodziny. „w ciągu tych lat udało się nam zacieśnić wzajemne relacje i stworzyć przestrzeń do rozmów o wielu wyzwaniach – czystym powietrzu, dostępnym transporcie publicznym czy skutecznym wdrażaniu funduszy europejskich. bierzemy udział w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, takich jak eko team, smartedge, riconnect, czy kma4business. ten ostatni otwiera dla obszaru drogę do wspólnej promocji gospodarczej. chcemy w nim zainteresować ofertą gospodarczą metropolii potencjalnych inwestorów polskich i zagranicznych. ponadto zależy nam na tym, by podejmowane w ramach kma4business działania były łatwo rozpoznawalne w kraju i na świecie. stąd też powstała potrzeba stworzenia nowego systemu identyfikacji, który w pełni odda charakter metropolii krakowskiej i będzie prosty w użyciu oraz łatwy w interpretacji” – komentuje. system identyfikacji wizualnej można obejrzeć m.in. na platformie promocyjnej projektu kma4business. dostępne są tam również informacje o potencjale gospodarczym metropolii krakowskiej, możliwościach inwestycyjnych w regionie, działalności eksportowej, targach międzynarodowych i misjach zagranicznych. projekt przygotowała agencja kreatywna lotna, która oprócz nowego systemu, stworzyła również księgę znaku i marki. stowarzyszenie metropolia krakowska jest tworzone przez kraków i 14 otaczających go gmin. (kd).
Stowarzyszenie Metropolia Krakowska wprowadziło nową identyfikację wizualną. Motywem przewodnim stały się łuki zaprezentowane w nowoczesnej i minimalistycznej stylistyce. Wyrażają one dynamizm, jaki cechuje Metropolię, sprawną współpracę między zrzeszonymi gminami, a także nieustanny rozwój obszaru.
Łuki mają też przypominać popularne arkady krakowskich Sukiennic. Główny element graficzny osadzony jest na mocnych fundamentach, które kojarzą się z siłą i stabilnością. Użyta kolorystyka (granat i czerwień) zaczerpnięta została natomiast ze starego systemu, którym posługiwało się stowarzyszenie, dzięki czemu cały proces zmian zyskał charakter „nie rewolucyjny, a ewolucyjny”. Na bazie łuków przygotowana została również dodatkowa typografia, ikony i pozostałe materiały graficzne.

Stare i nowe logo stowarzyszenia
„Nowym systemem chcemy jeszcze bardziej podkreślić nasz profesjonalizm, jedność i sprawność w działaniu. Poszczególne elementy graficzne składają się na efekt wizualny. Tak samo jest z naszym stowarzyszeniem – każda z gmin jest równie ważną częścią struktury, dzięki czemu organizacja działa sprawnie jako całość. Idea systemu zakłada dużą dowolność wykorzystania i interpretacji, dzięki czemu idealnie pasuje do używanych przez nas materiałów” – mówi Elżbieta Burtan, wójt Gminy Zabierzów oraz wiceprezes Metropolii Krakowskiej.

Elżbieta Burtan mówi też, że organizacja w tym roku obchodzi swoje szóste urodziny. „W ciągu tych lat udało się nam zacieśnić wzajemne relacje i stworzyć przestrzeń do rozmów o wielu wyzwaniach – czystym powietrzu, dostępnym transporcie publicznym czy skutecznym wdrażaniu funduszy europejskich. Bierzemy udział w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, takich jak Eko Team, SmartEdge, RiConnect, czy KMA4Business. Ten ostatni otwiera dla obszaru drogę do wspólnej promocji gospodarczej. Chcemy w nim zainteresować ofertą gospodarczą Metropolii potencjalnych inwestorów polskich i zagranicznych. Ponadto zależy nam na tym, by podejmowane w ramach KMA4Business działania były łatwo rozpoznawalne w kraju i na świecie. Stąd też powstała potrzeba stworzenia nowego systemu identyfikacji, który w pełni odda charakter Metropolii Krakowskiej i będzie prosty w użyciu oraz łatwy w interpretacji” – komentuje.
System identyfikacji wizualnej można obejrzeć m.in. na platformie promocyjnej projektu KMA4Business. Dostępne są tam również informacje o potencjale gospodarczym Metropolii Krakowskiej, możliwościach inwestycyjnych w regionie, działalności eksportowej, targach międzynarodowych i misjach zagranicznych. Projekt przygotowała agencja kreatywna Lotna, która oprócz nowego systemu, stworzyła również księgę znaku i marki.
Stowarzyszenie Metropolia Krakowska jest tworzone przez Kraków i 14 otaczających go gmin. (kd)