Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 28 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościStowarzyszenie Metropolia Krakowska ma nową identyfikację wizualną

Stowarzyszenie Metropolia Krakowska ma nową identyfikację wizualną

Stowarzyszenie Metropolia Krakowska wprowadziło nową identyfikację wizualną. Motywem przewodnim stały się łuki zaprezentowane w nowoczesnej i minimalistycznej stylistyce. Wyrażają one dynamizm, jaki cechuje Metropolię, sprawną współpracę między zrzeszonymi gminami, a także nieustanny rozwój obszaru.

Łuki mają też przypominać popularne arkady krakowskich Sukiennic. Główny element graficzny osadzony jest na mocnych fundamentach, które kojarzą się z siłą i stabilnością. Użyta kolorystyka (granat i czerwień) zaczerpnięta została natomiast ze starego systemu, którym posługiwało się stowarzyszenie, dzięki czemu cały proces zmian zyskał charakter „nie rewolucyjny, a ewolucyjny”. Na bazie łuków przygotowana została również dodatkowa typografia, ikony i pozostałe materiały graficzne.

Stare i nowe logo stowarzyszenia

„Nowym systemem chcemy jeszcze bardziej podkreślić nasz profesjonalizm, jedność i sprawność w działaniu. Poszczególne elementy graficzne składają się na efekt wizualny. Tak samo jest z naszym stowarzyszeniem – każda z gmin jest równie ważną częścią struktury, dzięki czemu organizacja działa sprawnie jako całość. Idea systemu zakłada dużą dowolność wykorzystania i interpretacji, dzięki czemu idealnie pasuje do używanych przez nas materiałów” – mówi Elżbieta Burtan, wójt Gminy Zabierzów oraz wiceprezes Metropolii Krakowskiej.

Elżbieta Burtan mówi też, że organizacja w tym roku obchodzi swoje szóste urodziny. „W ciągu tych lat udało się nam zacieśnić wzajemne relacje i stworzyć przestrzeń do rozmów o wielu wyzwaniach – czystym powietrzu, dostępnym transporcie publicznym czy skutecznym wdrażaniu funduszy europejskich. Bierzemy udział w wielu projektach krajowych i międzynarodowych, takich jak Eko Team, SmartEdge, RiConnect, czy KMA4Business. Ten ostatni otwiera dla obszaru drogę do wspólnej promocji gospodarczej. Chcemy w nim zainteresować ofertą gospodarczą Metropolii potencjalnych inwestorów polskich i zagranicznych. Ponadto zależy nam na tym, by podejmowane w ramach KMA4Business działania były łatwo rozpoznawalne w kraju i na świecie. Stąd też powstała potrzeba stworzenia nowego systemu identyfikacji, który w pełni odda charakter Metropolii Krakowskiej i będzie prosty w użyciu oraz łatwy w interpretacji” – komentuje.

System identyfikacji wizualnej można obejrzeć m.in. na platformie promocyjnej projektu KMA4Business. Dostępne są tam również informacje o potencjale gospodarczym Metropolii Krakowskiej, możliwościach inwestycyjnych w regionie, działalności eksportowej, targach międzynarodowych i misjach zagranicznych. Projekt przygotowała agencja kreatywna Lotna, która oprócz nowego systemu, stworzyła również księgę znaku i marki.

Stowarzyszenie Metropolia Krakowska jest tworzone przez Kraków i 14 otaczających go gmin. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj