Miotk: 5 powodów, dla których warto rozważyć wprowadzenie newslettera

dodano: 
10.11.2015

Autor:

Anna Miotk
komentarzy: 
0

Być może zastanawiasz się, do czego newsletter może być przydatny w twojej komunikacji biznesowej. Budowanie relacji, wizerunku eksperta, prezentacja oferty, większy ruch w serwisach www, a może potrzeba personalizowania przekazów pod kątem różnych grup odbiorców? Jeśli któryś z tych obszarów jest twoją bolączką, być może to newsletter jest dla ciebie dobrym rozwiązaniem.

Newsletter pomaga nawiązać relacje z publicznościami. To narzędzie jest dla Ciebie, jeśli zależy ci na podtrzymaniu kontaktów z twoimi klientami i informowaniu ich o aktualnościach. Niekoniecznie muszą to być tylko nowości w ofercie. Mogą to być również interesujące informacje na temat branży, w której działasz czy linki do tekstów, na które warto zwrócić uwagę czytelników.

Dzięki newsletterowi możesz budować wizerunek eksperta. Jeśli dzielisz się swoją ekspercką wiedzą, Twoi odbiorcy postrzegają cię jako kogoś, kto zna się na tym, o czym mówi. Postrzegają cię jako kogoś, kto na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę i jest zaangażowany w to, co robi. W związku z tym będą chętniej powierzać właśnie tobie realizację swoich projektów.

Newsletter to narzędzie uniwersalne, bo pozwala również na przypominanie o ofercie i zachęcanie do skorzystania z niej. To szczególnie ważne w przypadku firm, które prowadzą sprzedaż produktów lub usług dla klientów indywidualnych (B2C). Odpowiednio częste (lecz nie za częste) przypominanie o ofercie czy wysyłanie informacji o aktualnych promocjach, jest atrakcyjne dla klientów. Finalnie przekłada się to na wzrost sprzedaży.

Skorzystaj z newslettera, jeśli zależy Ci na większym ruchu na stronie, zwłaszcza ze strony powracających użytkowników. Umieszczając w newsletterze linki do aktualnych materiałów na stronie, zachęcasz do składania na niej regularnych wizyt.

Używaj newslettera, gdy potrzebujesz personalizować przekazy. Zwykła wysyłka mailowa urasta do rangi ogromnego przedsięwzięcia, jeśli masz wiele grup odbiorców, do których za każdym razem musisz wysłać inną treść. Mechanizm newslettera pozwala prowadzić wysyłki do wielu różnych grup odbiorców równocześnie. Co więcej, możesz prowadzić testy, które treści czy też układ wizualny newslettera najbardziej podobają się twoim odbiorcom.

To oczywiście nie wszystkie argumenty – powodów do uruchomienia własnego newslettera można jeszcze znaleźć co najmniej kilka. Mam nadzieję, że te, które wymieniłam, są jednak wystarczające, abyś zaczął myśleć o własnym newsletterze.

Anna Miotk, annamiotk.pl

Szkolenie Skuteczny E-MAIL MARKETING z Anną Miotk 26 listopada w Warszawie. Sprawdź program i zapisz się już dziś

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin