Mirosław Obarski komentuje wyniki ankiety PRoto
Ankietę PRoto na temat relacji dziennikarze – PR-owcy, komentuje Mirosław Obarski, specjalizujący się w komunikacji kryzysowej, korporacyjnej i finansowej: „Z obu ankiet przeprowadzonych przez PRoto.pl widać, że dziennikarze i PR-owcy nie zawsze wiedzą, jak ze sobą rozmawiać. Może stąd dość spora lista zarzutów, które padają z obu stron; wygląda to momentami jak ankieta wśród Kapuletich i Montekich.
Dlatego głównym wnioskiem, jaki płynie z tej i poprzedniej ankiety, jest ciągła i nieustająca potrzeba dialogu pomiędzy dziennikarzami i PR-owcami. Z pewnością pomoże to w zrozumieniu, że jesteśmy stronami tego samego medalu i powinniśmy się bardziej szanować. Wtedy okaże się, że możemy się nawzajem daleko bardziej inspirować i bardziej sobie pomagać.
Automatycznie zminimalizują się kłopoty z autoryzacjami, błędami w artykułach, częściej może będą się pojawiać nazwy produktów i firm, zaś konferencje staną się ciekawsze, a teksty prasowe zgubią marketingową watę”.