Misiecka: zmiany w zarządzie… kryzys czy PR korporacyjny?

dodano: 
10.12.2013
komentarzy: 
0

Zmiany w zarządzie – sytuacja, która może zdarzyć się w każdym, najlepiej funkcjonującym przedsiębiorstwie. Zwykle PR-owiec po otrzymaniu takiej informacji przeczuwa problemy. I nastawia się na kryzys. Czy potrzebnie? To z pewnością informacja ważna i nie należy jej lekceważyć. Sumienne przygotowanie pozwoli na maksimum kontroli w komunikacji. Skuteczne działanie będzie jednak opierać się na zaplanowaniu i zrealizowaniu komunikacji korporacyjnej, a nie wyłącznie skoncentrowaniu się na kryzysie.

Z pomocą przyjdzie modelowy schemat działań w PR korporacyjnym. Kluczowe będzie dotarcie do wszystkich interesariuszy firmy i to w odpowiedniej kaskadzie: zaczynając od pracowników, przez partnerów, klientów, inwestorów aż po media. Pominięcie ważnych odbiorców w komunikacji lub niewłaściwa kolejność informowania może bowiem zamienić kampanię korporacyjną w kryzys.

Treści, które przekażemy to kolejny ważny punkt na liście. Rzeczowo, wyczerpująco, unikając ogólników i banalnych stwierdzeń – to wszystko jest oczywiste dla każdego z nas. Cóż z tego, gdy w efekcie czytamy o „spójności działań” czy „realizacji strategii”. Siła profesjonalisty PR tkwi w tym, że potrafi przekonać swoich przełożonych do najlepszego scenariusza działań.

Bez wątpienia przygotowanie na trudne pytania będzie niezbędne. Jednak im bardziej otwarta i rzetelna będzie komunikacja korporacyjna, tym rzadziej będziemy musieli sięgać do zabezpieczeń antykryzysowych.

I wreszcie czas. Zwykle na przygotowanie się do komunikacji tak ważnych zmian nie pozostaje nam wiele czasu. Praca w stresie – to nasz chleb powszedni. Dlatego tak łatwo w podobnych sytuacjach o błąd lub pominięcie istotnych działań. Jedynym sposobem na ominięcie raf będzie doświadczenie – to właściwe nawyki, wprawa i praktyka pozwolą na szybką realizację nawet najtrudniejszych zadań.

Czy można komunikować zmiany, unikając kryzysów? PR korporacyjny to nieustające komunikowanie zmian. Często trudnych i pod presją czasu. Czy w tej sytuacji można pozwolić sobie na pominięcie niektórych interesariuszy w komunikacji lub niewłaściwą kolejność w kaskadzie działań? Tak właśnie rodzą się kryzysy, które kosztują przedsiębiorstwo znacznie więcej, niż tylko utratę reputacji.

Eliza Misiecka

Dyrektor generalny

GENESIS PR

Akademia PRoto oraz  Genesis PR

prezentują:

SZKOLENIE OTWARTE

13 grudnia, Warszawa

"PR KORPORACYJNY"

PROGRAM SZKOLENIA - zapoznaj się koniecznie!

ZAPISY - tutaj

Zapraszamy!

Eliza Misiecka jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin