MMP: czym jest, a czym nie jest CSR?

dodano: 
29.08.2013
komentarzy: 
0

Nie wystarczy popierać ruchu eko, jednorazowo pomóc jakiejś organizacji w zebraniu funduszy dla chorych dzieci czy zaangażować się w popularną kampanię społeczną. CSR znaczy o wiele więcej – pisze Dorota Pośpiech w magazynie Media Marketing Polska.

Corporate Social Responsibility, czyli – jak proponuje Komisja Europejska – „odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo”, to pojęcie bardzo szerokie. W jego idei mieści się dbałość o prawa pracowników, działania na rzecz społeczności lokalnych, środowiska naturalnego czy sprawiedliwego handlu. W CSR-ze nie chodzi więc tylko o to, jak firma wydaje pieniądze, ale przede wszystkim o to, jak je zdobywa. Wykracza to daleko poza filantropię i zgodność interesów firm i fundacji – twierdzi Pośpiech. I podkreśla, że głównym celem CSR-u powinny być przede wszystkim kwestie etyczne, chęć wyrównania różnic pomiędzy globalnym południem a globalną północą, dbałość o środowisko naturalne, a nie kwestie wizerunku firmy.

Tymczasem społeczna odpowiedzialność biznesu stała się określeniem na tyle popularnym, że zaczęto go używać w celach czysto promocyjnych. Fakt ten sprawia, iż działania CSR-owe są często mylone z CRM – marketingiem społecznie zaangażowanym – zauważa autorka.

I przypomina, że Cause Related Marketing polega na wspieraniu przez firmę określonej kwestii istotnej dla społeczeństwa, a jego celem jest budowa pozytywnego wizerunku instytucji oraz wzmocnienie jej pozycji rynkowej. Przykładami kreowania własnej marki poprzez zaangażowanie w filantropię są – jak wskazuje – kampanie na rzecz przeciwdziałania niedożywieniu u dzieci, jak na przykład akcja „Podziel się posiłkiem” firmy Danone. Pośpiech jest zdania, że działania z zakresu CSR-u także pomagają w budowaniu pozytywnych skojarzeń z biznesem, a pojedyncze inicjatywy zaliczane do CRM-u, takie jak program sieci IKEA we współpracy z UNICEF-em, mogą być elementem szerszej działalności CSR-owej. Wynika to z faktu, iż społeczna odpowiedzialność biznesu nie daje się ująć w sztywne ramy, a kryzysy z nią związane są dowodem na to, że budowanie długodystansowej, spójnej, obejmującej wszystkie szczeble i obszary CSR-owej strategii, wcale nie jest proste – podsumowuje dziennikarka. (jl)

Chcesz wiedzieć więcej o CSR-ze? Chcesz poznać różnice między CSR a CRM? chcesz poznać przykłady kampanii CSR? Zapraszamy do zapoznania się z modułem kursu internetowego Akademii PRoto
CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu”!

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

Źródło:

mediamarketingpolska.pl, O co chodzi z CSR-em?, Dorota Pośpiech, 27.08.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin