piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Mniej szumu, więcej faktów”. Wyborcza.pl rusza z kampanią wizerunkową

„Mniej szumu, więcej faktów”. Wyborcza.pl rusza z kampanią wizerunkową

„Prawdziwe życie nie mieści się w kilku sekundach” – podkreśla Wyborcza.pl w najnowszej kampanii wizerunkowej. Akcja „Mniej szumu, więcej faktów” zwraca uwagę, jak łatwo dziś o szybkie osądy i złudne poczucie pełnej wiedzy w erze dominacji krótkich form wideo oraz błyskawicznie publikowanych treści w mediach społecznościowych. Portal zaznacza, że rzeczywistość jest znacznie bardziej złożona, a rzetelne, wysokiej jakości dziennikarstwo jest potrzebne jak nigdy wcześniej.

„Nie przesądzajmy po 10 sekundach, co jest prawdziwe, a co fałszywe. Nie oceniajmy ludzi po tym, jak wyglądają, jakim mówią językiem lub gdzie mieszkają. W świecie pełnym szumu warto stawiać na źródła, które zajmują się weryfikacją informacji, sprawdzaniem faktów i rzetelnym przedstawianiem rzeczywistości. To często żmudna praca, ale wierzymy, że jest niezbędna” – komentuje Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Jak zauważają twórcy kampanii, otaczający nas świat jest zbyt złożony, aby wytłumaczyć go w kilkunastosekundowych nagraniach. A to właśnie tyle trwa większość filmów w mediach społecznościowych, na których wiele osób opiera dziś swoją wiedzę.

Inicjatywa promowana hasłem „Mniej szumu, więcej faktów” przypomina, by nie ferować wyroków na podstawie kilku sekund materiału i nie oceniać innych, zanim nie pozna się wszystkich okoliczności. Łatwo bowiem o pomyłkę.

W ramach akcji powstał spot, który zwraca uwagę na znaczenie krytycznego myślenia i weryfikowania informacji w świecie, w którym każdy może w kilka sekund wrzucić do sieci nagranie z telefonu, nadając mu własną interpretację. Takie niezweryfikowane materiały często stają się podstawą pochopnych ocen i emocjonalnych reakcji prowadzących do dezinformacji i niesprawiedliwych osądów. Za produkcję spotu odpowiada Papaya Films.

Źródło: youtube.com/wyborcza

Kampania wystartowała 2 grudnia 2025 roku i obejmuje promocję w internecie, w tym na YouTubie, na platformach Mety, w serwisach VOD i w portalach informacyjnych, a także w kinach w całej Polsce. Wzmocnią ją działania outdoorowe w dużych miastach i reklama w prasie. Zakupem mediów zajmuje się dział marketingu „Gazety Wyborczej” we współpracy ze Spark Foundry. Akcji towarzyszy specjalna oferta zakupu prenumeraty cyfrowej w pakiecie premium dla nowych czytelniczek i czytelników. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj