Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Mobilizacja Make Life Harder i Marszała przerodziła się w ogólnopolską akcję profrekwencyjną. popularni twórcy internetowi, których memy każdego dnia trafiają do milionów odbiorców, postanowili zjednoczyć siły, by zachęcić obserwatorów do udziału w drugiej turze wyborów prezydenckich. make life harder (mlh) i michał marszał walczą o to, aby 1 czerwca 2025 roku pobić wyborczy rekord. do akcji dołączają kolejne miasta i województwa, które prześcigają się w kreatywnych pomysłach mających zachęcić polaków do oddania głosu w wyborach. wybory prezydenckie 2025: wielka akcja mobilizacyjna w social mediach. 27 maja 2025 roku jakobe mansztajn, znany z instagramowego profilu make life harder, oraz michał marszał zainicjowali akcję, która ma zachęcić polaków do oddania głosu w nadchodzącej drugiej turze wyborów prezydenckich. razem chcą udowodnić, że głosowanie jest nie tylko ważne, ale i trendy. „drodzy, obywatele, przyjaciele, już niebawem druga tura wyborów prezydenckich. z tej okazji chcieliśmy zaprosić was do ogólnopolskiej akcji bicia rekordu frekwencji” – przekazali we wpisie na instagramie. zapowiedzieli również, że osoba, która zabierze ze sobą na wybory jak najwięcej osób, otrzyma nagrodę w postaci… zabawkowego wozu strażackiego. wyświetl ten post na instagramie post udostępniony przez make life harder (@make_life_harder). źródło: instagram.com/make_life_harder. „chcemy, żeby cała polska poszła na wybory i potrzebujemy waszej pomocy” – zwracają się do swoich obserwatorów. i nie są w tym sami. apel influencerów wywołał bowiem lawinę reakcji. już po kilku godzinach do inicjatywy zaczęły dołączać poszczególne miasta i samorządy. smok wawelski, wrocławski krasnal, piekarczyk z elbląga, a nawet… milion złotych – polskie miasta prześcigają się w pomysłach, jak zachęcić polaków do oddania głosu w nadchodzącej drugiej turze wyborów prezydenckich. pojedynek miast – co można wygrać? po kilku godzinach do akcji mobilizacyjnej zaczęły dołączać kolejne jednostki. miasta i województwa prześcigają się w kreatywnych pomysłach, które mają zachęcić mieszkańców do udziału w niedzielnym głosowaniu. jak informują media, jako jeden z pierwszych w inicjatywę zaangażował się wrocław. „podpisujemy się pod akcją i robimy pełną mobilizację! […] razem z wami chcemy zrobić coś naprawdę wielkiego” – przekazano w oficjalnym profilu w social mediach. miasto ogłosiło, że miejscowość z największą frekwencją w zbliżających się wyborach otrzyma wrocławskiego krasnala. w ślad za stolicą dolnego śląska poszła legnica, która obiecała zwycięskiemu miastu przekazanie złotego lwa znajdującego się w miejskim herbie. do ogólnopolskiej akcji profrekwencyjnej dołączył również kraków: „kraków, jak na królewskie miasto przystało, nie zostaje w tyle […]. mamy smoka i nie zawahamy się go użyć!” – ogłoszono. miejscowość z rekordową frekwencją ma otrzymać od krakowa smoka, który „zamieszka na specjalnym zamiejscowym odcinku smoczego szlaku”. źródło: facebook.com/wwwkrakowpl. elbląg przekazał natomiast, że miejscowość z najwyższą frekwencją otrzyma figurkę piekarczyka, która stanowi symbol miasta. do akcji dołączył też włocławek. gminie z rekordową frekwencją przedstawiciele miasta przekażą „fajansowego wicka” – czyli jeden z najpopularniejszych wazonów produkowanych w fabryce fajansu w włocławku. gdańsk z kolei zwycięskiej gminie oferuje figurkę heweliona – „sympatycznego gdańskiego lwa”. źródło: instagram.com/gdansk_official. challenge włodarzy. akcje zachęcające do udziału w wyborach zachęciły również miasta do zdrowej rywalizacji. włodarze miast prześcigają się w wymyślaniu różnorodnych challenge’y. i tak np. włodarze katowic i sosnowca zawarli swoisty układ – prezydent miasta, które uzyska niższą frekwencję w nadchodzących wyborach, musi przepłynąć kajakiem staw w mieście zwycięzcy oraz przeprowadzić w jednej ze szkół lekcję obywatelską. na podobny pomysł wpadli włodarze bydgoszczy i torunia. umówili się oni, że prezydent „przegranego” miasta musi przejechać na rowerze dystans do miasta „zwycięzcy”. „jeżeli chcecie zobaczyć prezydenta rafała bruskiego w lajkrowych spodniach i na rowerze w toruniu, to zróbcie wszystko, aby to właśnie w grodzie kopernika była najwyższa frekwencja w drugiej turze wyborów prezydenckich” – napisał prezydent torunia na facebooku. pomysłem zainspirowali się burmistrzowie trzcianki i wałcza, którzy również zdecydowali się na taką formę rywalizacji. źródło: facebook.com/pawel.gulewski. do challenge’u miast postanowili dołączyć jeszcze wrocław i wałbrzych. „jeśli wygra wrocław, mieszkańcy będą mogli pojechać za darmo zwiedzić zamek książ w wałbrzychu. jeśli wygra wałbrzych, jego mieszkańcy za darmo będą mogli obejrzeć zoo wrocław” – poinformował o kolejnej inicjatywie w ramach akcji profrekwencyjnej wrocław. źródło: facebook.com/wroclaw.wroclove. nagrody pieniężne za udział w wyborach? samorządy pomyślały również, że tym, co skutecznie może zachęcić mieszkańców do udziału w nadchodzących wyborach będą… nagrody pieniężne. na taki pomysł wpadło m.in. województwo lubuskie – trzy lubuskie gminy, które w drugiej turze będą miały najwyższą frekwencję w województwie, otrzymają kolejno nagrody pieniężne w wysokości 250, 150 i 100 tys. zł. wszystko odbywa się w ramach ogłoszonego przez zarząd województwa lubuskiego konkursu „aktywne lubuskie”, który ma na celu zmobilizowanie mieszkańców do oddania swojego głosu w wyborach prezydenckich. na taki ruch zdecydował się także urząd marszałkowski województwa małopolskiego, który przeznaczy łącznie milion złotych dla czterech gmin z regionu, które osiągną najwyższą frekwencję w niedzielnym głosowaniu. podobnie postanowiła zmobilizować mieszkańców metropolia górnośląsko-zagłębiowska. władze zapowiadają, że gmina z rekordową frekwencją otrzyma pół miliona złotych. pieniądze mają być przeznaczone na realizację jednego z przedsięwzięć wybranego wspólnie przez mieszkańców gminy. (kn). źródło: instagram.com/make_life_harder/ tvn24.pl, rekord frekwencji? do akcji mlh i marszała dołączają kolejne miasta, są nowe nagrody, julia wiśniewska, 28.05.2025/ polskieradio24.pl, mlh i michał marszał wywołali lawinę, dołączają kolejne miasta. walczymy o wyborczy rekord, 28.05.2025/ zdjęcie główne: instagram.com/make_life_harder.
Popularni twórcy internetowi, których memy każdego dnia trafiają do milionów odbiorców, postanowili zjednoczyć siły, by zachęcić obserwatorów do udziału w drugiej turze wyborów prezydenckich. Make Life Harder (MLH) i Michał Marszał walczą o to, aby 1 czerwca 2025 roku pobić wyborczy rekord. Do akcji dołączają kolejne miasta i województwa, które prześcigają się w kreatywnych pomysłach mających zachęcić Polaków do oddania głosu w wyborach.
Wybory prezydenckie 2025: wielka akcja mobilizacyjna w social mediach
27 maja 2025 roku Jakobe Mansztajn, znany z instagramowego profilu Make Life Harder, oraz Michał Marszał zainicjowali akcję, która ma zachęcić Polaków do oddania głosu w nadchodzącej drugiej turze wyborów prezydenckich. Razem chcą udowodnić, że głosowanie jest nie tylko ważne, ale i trendy. „Drodzy, obywatele, przyjaciele, już niebawem druga tura wyborów prezydenckich. Z tej okazji chcieliśmy zaprosić was do ogólnopolskiej akcji bicia rekordu frekwencji” – przekazali we wpisie na Instagramie. Zapowiedzieli również, że osoba, która zabierze ze sobą na wybory jak najwięcej osób, otrzyma nagrodę w postaci… zabawkowego wozu strażackiego.
Źródło: instagram.com/make_life_harder
„Chcemy, żeby cała Polska poszła na wybory i potrzebujemy Waszej pomocy” – zwracają się do swoich obserwatorów. I nie są w tym sami. Apel influencerów wywołał bowiem lawinę reakcji. Już po kilku godzinach do inicjatywy zaczęły dołączać poszczególne miasta i samorządy. Smok wawelski, wrocławski krasnal, Piekarczyk z Elbląga, a nawet… milion złotych – polskie miasta prześcigają się w pomysłach, jak zachęcić Polaków do oddania głosu w nadchodzącej drugiej turze wyborów prezydenckich.
Pojedynek miast – co można wygrać?
Po kilku godzinach do akcji mobilizacyjnej zaczęły dołączać kolejne jednostki. Miasta i województwa prześcigają się w kreatywnych pomysłach, które mają zachęcić mieszkańców do udziału w niedzielnym głosowaniu.
Jak informują media, jako jeden z pierwszych w inicjatywę zaangażował się Wrocław. „Podpisujemy się pod akcją i robimy pełną mobilizację! […] Razem z Wami chcemy zrobić coś naprawdę wielkiego” – przekazano w oficjalnym profilu w social mediach. Miasto ogłosiło, że miejscowość z największą frekwencją w zbliżających się wyborach otrzyma wrocławskiego krasnala. W ślad za stolicą Dolnego Śląska poszła Legnica, która obiecała zwycięskiemu miastu przekazanie złotego lwa znajdującego się w miejskim herbie.
Do ogólnopolskiej akcji profrekwencyjnej dołączył również Kraków: „Kraków, jak na królewskie miasto przystało, nie zostaje w tyle […]. Mamy smoka i nie zawahamy się go użyć!” – ogłoszono. Miejscowość z rekordową frekwencją ma otrzymać od Krakowa smoka, który „zamieszka na specjalnym zamiejscowym odcinku Smoczego Szlaku”.
Źródło: facebook.com/wwwKrakowPL
Elbląg przekazał natomiast, że miejscowość z najwyższą frekwencją otrzyma figurkę Piekarczyka, która stanowi symbol miasta. Do akcji dołączył też Włocławek. Gminie z rekordową frekwencją przedstawiciele miasta przekażą „Fajansowego Wicka” – czyli jeden z najpopularniejszych wazonów produkowanych w Fabryce Fajansu w Włocławku. Gdańsk z kolei zwycięskiej gminie oferuje figurkę Heweliona – „sympatycznego gdańskiego lwa”.
Źródło: instagram.com/gdansk_official
Challenge włodarzy
Akcje zachęcające do udziału w wyborach zachęciły również miasta do zdrowej rywalizacji. Włodarze miast prześcigają się w wymyślaniu różnorodnych challenge’y. I tak np. włodarze Katowic i Sosnowca zawarli swoisty układ – prezydent miasta, które uzyska niższą frekwencję w nadchodzących wyborach, musi przepłynąć kajakiem staw w mieście zwycięzcy oraz przeprowadzić w jednej ze szkół lekcję obywatelską. Na podobny pomysł wpadli włodarze Bydgoszczy i Torunia. Umówili się oni, że prezydent „przegranego” miasta musi przejechać na rowerze dystans do miasta „zwycięzcy”. „Jeżeli chcecie zobaczyć Prezydenta Rafała Bruskiego w lajkrowych spodniach i na rowerze w Toruniu, to zróbcie wszystko, aby to właśnie w Grodzie Kopernika była najwyższa frekwencja w drugiej turze wyborów prezydenckich” – napisał prezydent Torunia na Facebooku. Pomysłem zainspirowali się burmistrzowie Trzcianki i Wałcza, którzy również zdecydowali się na taką formę rywalizacji.
Źródło: facebook.com/pawel.gulewski
Do challenge’u miast postanowili dołączyć jeszcze Wrocław i Wałbrzych. „Jeśli wygra Wrocław, mieszkańcy będą mogli pojechać za darmo zwiedzić Zamek Książ w Wałbrzychu. Jeśli wygra Wałbrzych, jego mieszkańcy za darmo będą mogli obejrzeć ZOO Wrocław” – poinformował o kolejnej inicjatywie w ramach akcji profrekwencyjnej Wrocław.
Źródło: facebook.com/wroclaw.wroclove
Nagrody pieniężne za udział w wyborach?
Samorządy pomyślały również, że tym, co skutecznie może zachęcić mieszkańców do udziału w nadchodzących wyborach będą… nagrody pieniężne. Na taki pomysł wpadło m.in. województwo lubuskie – trzy lubuskie gminy, które w drugiej turze będą miały najwyższą frekwencję w województwie, otrzymają kolejno nagrody pieniężne w wysokości 250, 150 i 100 tys. zł. Wszystko odbywa się w ramach ogłoszonego przez Zarząd Województwa Lubuskiego konkursu „Aktywne lubuskie”, który ma na celu zmobilizowanie mieszkańców do oddania swojego głosu w wyborach prezydenckich.
Na taki ruch zdecydował się także Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który przeznaczy łącznie milion złotych dla czterech gmin z regionu, które osiągną najwyższą frekwencję w niedzielnym głosowaniu. Podobnie postanowiła zmobilizować mieszkańców metropolia Górnośląsko-Zagłębiowska. Władze zapowiadają, że gmina z rekordową frekwencją otrzyma pół miliona złotych. Pieniądze mają być przeznaczone na realizację jednego z przedsięwzięć wybranego wspólnie przez mieszkańców gminy. (kn)
Źródło: instagram.com/make_life_harder/ tvn24.pl, Rekord frekwencji? Do akcji MLH i Marszała dołączają kolejne miasta, są nowe nagrody, Julia Wiśniewska, 28.05.2025/ polskieradio24.pl, MLH i Michał Marszał wywołali lawinę, dołączają kolejne miasta. Walczymy o wyborczy rekord, 28.05.2025/ Zdjęcie główne: instagram.com/make_life_harder