Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
sobota, 14 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościMobilizacja Make Life Harder i Marszała przerodziła się w ogólnopolską akcję profrekwencyjną

Mobilizacja Make Life Harder i Marszała przerodziła się w ogólnopolską akcję profrekwencyjną

Popularni twórcy internetowi, których memy każdego dnia trafiają do milionów odbiorców, postanowili zjednoczyć siły, by zachęcić obserwatorów do udziału w drugiej turze wyborów prezydenckich. Make Life Harder (MLH) i Michał Marszał walczą o to, aby 1 czerwca 2025 roku pobić wyborczy rekord. Do akcji dołączają kolejne miasta i województwa, które prześcigają się w kreatywnych pomysłach mających zachęcić Polaków do oddania głosu w wyborach.

Wybory prezydenckie 2025: wielka akcja mobilizacyjna w social mediach

27 maja 2025 roku Jakobe Mansztajn, znany z instagramowego profilu Make Life Harder, oraz Michał Marszał zainicjowali akcję, która ma zachęcić Polaków do oddania głosu w nadchodzącej drugiej turze wyborów prezydenckich. Razem chcą udowodnić, że głosowanie jest nie tylko ważne, ale i trendy. „Drodzy, obywatele, przyjaciele, już niebawem druga tura wyborów prezydenckich. Z tej okazji chcieliśmy zaprosić was do ogólnopolskiej akcji bicia rekordu frekwencji” – przekazali we wpisie na Instagramie. Zapowiedzieli również, że osoba, która zabierze ze sobą na wybory jak najwięcej osób, otrzyma nagrodę w postaci… zabawkowego wozu strażackiego.

Źródło: instagram.com/make_life_harder

„Chcemy, żeby cała Polska poszła na wybory i potrzebujemy Waszej pomocy” – zwracają się do swoich obserwatorów. I nie są w tym sami. Apel influencerów wywołał bowiem lawinę reakcji. Już po kilku godzinach do inicjatywy zaczęły dołączać poszczególne miasta i samorządy. Smok wawelski, wrocławski krasnal, Piekarczyk z Elbląga, a nawet… milion złotych – polskie miasta prześcigają się w pomysłach, jak zachęcić Polaków do oddania głosu w nadchodzącej drugiej turze wyborów prezydenckich.

Pojedynek miast – co można wygrać?

Po kilku godzinach do akcji mobilizacyjnej zaczęły dołączać kolejne jednostki. Miasta i województwa prześcigają się w kreatywnych pomysłach, które mają zachęcić mieszkańców do udziału w niedzielnym głosowaniu.

Jak informują media, jako jeden z pierwszych w inicjatywę zaangażował się Wrocław. „Podpisujemy się pod akcją i robimy pełną mobilizację! […] Razem z Wami chcemy zrobić coś naprawdę wielkiego” – przekazano w oficjalnym profilu w social mediach. Miasto ogłosiło, że miejscowość z największą frekwencją w zbliżających się wyborach otrzyma wrocławskiego krasnala. W ślad za stolicą Dolnego Śląska poszła Legnica, która obiecała zwycięskiemu miastu przekazanie złotego lwa znajdującego się w miejskim herbie.

Do ogólnopolskiej akcji profrekwencyjnej dołączył również Kraków: „Kraków, jak na królewskie miasto przystało, nie zostaje w tyle […]. Mamy smoka i nie zawahamy się go użyć!” – ogłoszono. Miejscowość z rekordową frekwencją ma otrzymać od Krakowa smoka, który „zamieszka na specjalnym zamiejscowym odcinku Smoczego Szlaku”.

Źródło: facebook.com/wwwKrakowPL

Elbląg przekazał natomiast, że miejscowość z najwyższą frekwencją otrzyma figurkę Piekarczyka, która stanowi symbol miasta. Do akcji dołączył też Włocławek. Gminie z rekordową frekwencją przedstawiciele miasta przekażą „Fajansowego Wicka” – czyli jeden z najpopularniejszych wazonów produkowanych w Fabryce Fajansu w Włocławku. Gdańsk z kolei zwycięskiej gminie oferuje figurkę Heweliona – „sympatycznego gdańskiego lwa”.

Źródło: instagram.com/gdansk_official

Challenge włodarzy

Akcje zachęcające do udziału w wyborach zachęciły również miasta do zdrowej rywalizacji. Włodarze miast prześcigają się w wymyślaniu różnorodnych challenge’y. I tak np. włodarze Katowic i Sosnowca zawarli swoisty układ – prezydent miasta, które uzyska niższą frekwencję w nadchodzących wyborach, musi przepłynąć kajakiem staw w mieście zwycięzcy oraz przeprowadzić w jednej ze szkół lekcję obywatelską. Na podobny pomysł wpadli włodarze Bydgoszczy i Torunia. Umówili się oni, że prezydent „przegranego” miasta musi przejechać na rowerze dystans do miasta „zwycięzcy”. „Jeżeli chcecie zobaczyć Prezydenta Rafała Bruskiego w lajkrowych spodniach i na rowerze w Toruniu, to zróbcie wszystko, aby to właśnie w Grodzie Kopernika była najwyższa frekwencja w drugiej turze wyborów prezydenckich” – napisał prezydent Torunia na Facebooku. Pomysłem zainspirowali się burmistrzowie Trzcianki i Wałcza, którzy również zdecydowali się na taką formę rywalizacji.

Źródło: facebook.com/pawel.gulewski

Do challenge’u miast postanowili dołączyć jeszcze Wrocław i Wałbrzych. „Jeśli wygra Wrocław, mieszkańcy będą mogli pojechać za darmo zwiedzić Zamek Książ w Wałbrzychu. Jeśli wygra Wałbrzych, jego mieszkańcy za darmo będą mogli obejrzeć ZOO Wrocław” – poinformował o kolejnej inicjatywie w ramach akcji profrekwencyjnej Wrocław.

Źródło: facebook.com/wroclaw.wroclove

Nagrody pieniężne za udział w wyborach?

Samorządy pomyślały również, że tym, co skutecznie może zachęcić mieszkańców do udziału w nadchodzących wyborach będą… nagrody pieniężne. Na taki pomysł wpadło m.in. województwo lubuskie – trzy lubuskie gminy, które w drugiej turze będą miały najwyższą frekwencję w województwie, otrzymają kolejno nagrody pieniężne w wysokości 250, 150 i 100 tys. zł. Wszystko odbywa się w ramach ogłoszonego przez Zarząd Województwa Lubuskiego konkursu „Aktywne lubuskie”, który ma na celu zmobilizowanie mieszkańców do oddania swojego głosu w wyborach prezydenckich.

Na taki ruch zdecydował się także Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który przeznaczy łącznie milion złotych dla czterech gmin z regionu, które osiągną najwyższą frekwencję w niedzielnym głosowaniu. Podobnie postanowiła zmobilizować mieszkańców metropolia Górnośląsko-Zagłębiowska. Władze zapowiadają, że gmina z rekordową frekwencją otrzyma pół miliona złotych. Pieniądze mają być przeznaczone na realizację jednego z przedsięwzięć wybranego wspólnie przez mieszkańców gminy. (kn)

Źródło: instagram.com/make_life_harder/ tvn24.pl, Rekord frekwencji? Do akcji MLH i Marszała dołączają kolejne miasta, są nowe nagrody, Julia Wiśniewska, 28.05.2025/ polskieradio24.pl, MLH i Michał Marszał wywołali lawinę, dołączają kolejne miasta. Walczymy o wyborczy rekord, 28.05.2025/ Zdjęcie główne: instagram.com/make_life_harder

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj