niedziela, 15 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościNadmiar słów kluczowych też szkodzi, czyli o pozycjonowaniu informacji prasowych

Nadmiar słów kluczowych też szkodzi, czyli o pozycjonowaniu informacji prasowych

Pozycjonować w sieci można nie tylko strony, ale także informacje prasowe. Serwis prdaily.com radzi, jak stworzyć informację, którą polubią wyszukiwarki.

Pisanie informacji prasowej należy rozpocząć od zdefiniowania słów kluczowych. Na tym etapie przydatne są narzędzia typu Google AdWords Keyword Tool lub Google Trends, dzięki którym możemy sprawdzić ich najpopularniejsze kombinacje oraz sprawdzić, jak często są wyszukiwane.

Poza zdefiniowaniem słów kluczowych należy zoptymalizować treść informacji. W jej tytule powinno się zamieścić najważniejsze słowo kluczowe, możliwie blisko początku. Aby go skrócić, należy usunąć wszystkie niepotrzebne wyrazy. Najważniejsze słowo kluczowe powinno także pojawić się w streszczeniu informacji, o ile takie zamieszczamy, oraz w pierwszym paragrafie samej informacji. Należy przy tym pamiętać, aby duża liczba słów kluczowych nie wpłynęła na czytelność tekstu. Jak czytamy, jedno słowo kluczowe może przypadać na ok. 100 wyrazów. Cała informacja powinna zawierać nie więcej niż 500 słów, choć może być dłuższa, o ile wymaga tego poruszany temat.

Przy pisaniu informacji prasowej należy unikać marketingowego języka oraz stosować pełne nazwy zamiast skrótów, choć one również czasem są wyszukiwane. Warto także zadbać o oznaczenie słowami kluczowymi zdjęć i innej zawartości multimedialnej dołączonej do publikowanej informacji. Można w niej zamieścić 3-4 linki, dbając przy okazji, aby nie odnosiły do stron głównych, tylko bezpośrednio do stron istotnych dla czytelnika. (ks)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj