niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościNagrody a wizerunek

Nagrody a wizerunek

W Pulsie Biznesu można przeczytać artykuł dotyczący tego, w jaki sposób nagrody przekładają się na wizerunek firm. Zdaniem profesora Henryka Mruka z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, o otrzymanej nagrodzie warto poinformować partnerów i klientów, bo dopiero „(…) odpowiednie nagłośnienie może pomóc w zmianie wizerunku i wzroście sprzedaży”.
Piotr Czarnowski z agencji First PR wątpi w przekładalność nagród na wizerunek firm. Wielu z organizatorów konkursów wymaga opłat za przystąpienie do każdego z etapów konkursu, co zmniejsza obiektywny charakter otrzymanego w takim konkursie wyróżnienia czy nagrody i skłania do zastanowienia się nad etycznym wymiarem tego typu przedsięwzięć. Zdaniem Czarnowskiego „(…) konkursy i nagrody są w defensywie – za kilka lat w ogóle nikt nie będzie sobie nimi zawracał głowy. (…) jedynym możliwym i tanim zyskiem z nagrody jest to, że przygotowując dokumentację do konkursu można przeanalizować przyczyny dotychczasowych sukcesów. To zaś można spożytkować w pracy zarządu, który o nagrodę się ubiega”. Do istotnych nagród Czarnowski zalicza certyfikaty unijne, takie jak ISO, ponieważ są mierzalne, a ich uzyskanie wiąże się ze spełnieniem konkretnych norm. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj