Najcenniejsze marki świata. Apple wart jeszcze więcej

dodano: 
19.05.2016
komentarzy: 
0

Amerykański „Forbes” opublikował doroczny ranking najcenniejszych marek świata. Liderem zestawienia niezmiennie zostaje Apple, który wyceniany jest na 154,1 mld dolarów. W zeszłym roku ta wartość wynosiła 145,3 mld.

Tym samym producent iPhone’ów jest obecnie wart o 87 proc. więcej niż druga firma w zestawieniu, czyli Google. Już szósty raz z rzędu Apple otwiera listę rankingu. Skąd ten fenomen? „Wartość marki zależy od tego, jak postrzegają ją klienci” – tłumaczy David Reibstein, profesor z Uniwersytetu Pensylwania. I dodaje, że posiadanie silnej marki daje firmom możliwość ustalania wyższych cen, a klienci i tak kupią ich produkty. (mw)
 

Poniżej pełna lista zestawienia:

1. Apple
wartość marki: 154,1 mld dol.
zmiana rok do roku: 6 proc.

2. Google
wartość marki: 82,5 mld dol.
wmiana rok do roku: 26 proc.

3. Microsoft
wartość marki: 75,2 mld dol.
zmiana rok do roku: 9 proc.

4. Coca-Cola
wartość marki: 58,5 mld dol.
zmiana rok do roku: 4 proc.
5. Facebook
wartość marki: 52,6 mld dol.
zmiana rok do roku: 44 proc.

6. Toyota
wartość marki: 42,1 mld dol.
zmiana rok do roku: 11 proc.

7. IBM
wartość marki: 41,4 mld dol.
zmiana rok do roku: -17 proc.

8. Disney
wartość marki: 39,5 mld dol.
zmiana rok do roku: 14 proc

9. McDonald’s
wartość marki: 39,1 mld dol.
zmiana rok do roku: -1 proc.

10. GE
wartość marki: 36,7 mld dol.
zmiana rok do roku: -2 proc.
 

Źródło:

forbes.com, The World's Most Valuable Brands 2016, Kurt Badenhausen, 11.05.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin