sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościSłabnie zaufanie do najpopularniejszych influencerów

Słabnie zaufanie do najpopularniejszych influencerów

61 proc. konsumentów w wieku 13-39 lat uważa, że im więcej produktów zareklamuje dany influencer, tym mniej będą oni w stanie mu zaufać – wynika z ankiety „Influencers Anonymous” przeprowadzonej przez firmę badań rynkowych YPulse w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.

44 proc. respondentów od 13 do 39 roku życia deklaruje, że popularni twórcy internetowi „nie mają już takiej władzy jak kiedyś”. Co więcej, 65 proc. młodych ankietowanych podczas podejmowania decyzji zakupowych woli skorzystać z rekomendacji małych twórców. 55 proc. reprezentantów pokolenia Z stwierdza natomiast, że liczba osób obserwujących danego influencera nie wpływa na to, jak go postrzegają.

Influencerzy pozostają wpływowi w kontekście decyzji zakupowych młodych odbiorców, co nie oznacza, że odbiorcy lubią oglądać tego typu treści. Co więcej, 78 proc. badanych deklaruje, że bardziej ufa opiniom znajomych niż internetowych twórców.

Źródło: ypulse.com

W raporcie opisano również zjawisko de-influencingu, które zyskało popularność w 2023 roku. Polega ono na przekazywaniu odbiorcom informacji na temat tego, na co nie powinni wydawać pieniędzy.

Jak czytamy, trend antyzakupowy stał się popularny w kontekście skandalu „Mascara Gate”, który wywołała influencerka urodowa Mikayala Nogueira. Twórczyni umieściła w swoich social mediach płatny post dotyczący kosmetyku. W jego reklamie wykorzystała jednak sztuczne rzęsy. 

Czytaj więcej: Influencerzy mają duży wpływ na decyzje mężczyzn o zakupie podrobionych produktów

W raporcie pojawia się również przykład Met Gali 2024. Organizatorzy wydarzenia usunę większość znanych twórców internetowych z listy gości. Wyjątek stanowiła Emma Chamberlain, która uczestniczyła w wydarzeniu ze względu na swoje partnerstwo z „Vogue”. 

YPulse przekazuje, że młodzi konsumenci są „zmęczeni” popularnymi twórcami. „Era wielkich influencerów monopolizujących wydarzenia kulturalne i rekomendacje marek potencjalnie dobiega końca” – dowiadujemy się. 

Jak czytamy, twórcy muszą zatem pamiętać, żeby zachowywać „równowagę między treściami promocyjnymi a autentycznym zaangażowaniem”, ponieważ w pewnym momencie mogą stać się mniej wiarygodni. (an)

O badaniu:

Ankietę przeprowadzona w lutym 2024 roku. Uczestniczyło w niej 1,5 tys. respondentów w wieku 13-39 lat w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj