Najskuteczniejszy PR hotelowy
Z badania przeprowadzonego przez On Board PR i PBS DGA wynika, że w polskiej branży hotelarskiej najlepszym narzędziem PR-owskim jest Internet. Prawie połowa z nas szukając hotelu serfuje w sieci.
Ponad 80 proc. użytkowników hoteli to internauci. Dlatego „błędem wielu menadżerów hoteli jest postrzeganie promocji tylko w kategoriach jakiegoś wydarzenia, np. hucznego otwarcia placówki”, powołując się na badania, przekonuje Iwona Kubicz z On Board.
Wyniki zestawienia pokazują, że o wyborze hotelu 49 proc. Polaków decyduje właśnie na podstawie informacji w sieci. Natomiast 34 proc. zdaje się na rekomendację znajomych i rodziny. Reklamę jako źródło informacji o usługach hotelarskich wskazało jedynie 12 proc. respondentów. Z badania wynika, kontynuuje Kubicz, że to własnie uczciwa i systematycznie prowadzona komunikacja, a nie reklama, buduje markę hotelu i przynosi efekty finansowe.
Badanie przeprowadzona na losowej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski w dniach 23-25 maja 2008 roku. (ał)