niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościNajstarszy sponsor olimpiady

Najstarszy sponsor olimpiady

Po co Coca-Cola wydaje „grube miliony” na sponsoring, pyta prezesa polskiego oddziału koncernu Juana Miguela Moralesa Marcin Zawiśliński. Dziennikarz chce się dowiedzieć, dlaczego Coca-Cola inwestuje w sponsorowanie igrzysk olimpijskich oraz innych wydarzeń sportowych, a tymczasem znacznie redukuje budżet marketingowy.

Jak wynika z rozmowy, Coca-Cola sponsoruje igrzyska od osiemdziesięciu lat. Morales zaprzecza jakoby zaangażowanie się przed laty w to wydarzenie było próbą ukrycia za skojarzeniem marki ze sportem, że Coca-Cola jest niezdrowym napojem. Intencją koncernu, jak podkreśla rozmówca, było i jest wywoływanie konkretnych wartości, z którymi kojarzą się wydarzenia sportowe, a następnie przeniesienie ich na produkt. Wśród tych wartości Morales wymienia: optymizm i aktywny tryb życia.

Z wywiadu dowiadujemy się również, że Coca-Cola nie planuje w czasie trwania igrzysk w Pekinie specjalnej promocji sygnowanej logo olimpiady. Zamiast tego firma, jak podkreśla Morales, ma skoncentrować się na przygotowaniach do działań sponsoringowych EURO 2012. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł