sobota, 27 lipca, 2024

Narodowa marka

Dziennik Polski informuje, że „creative tension”, czyli „twórcze napięcie” – to „idea przewodnia” Polski jako marki narodowej, zaproponowana przez eksperta od marketingu Wally Ollinsa. Ollins, zaangażowany przez Krajową Izbę Gospodarczą do prac nad strategią promocyjną naszego kraju, uważa, że atutem Polski, jako marki gospodarczej jest bogactwo sprzecznych cech. I tak do promocji chce wykorzystać takie cechy, jak biegunowość Polski, indywidualizm i ruchliwość Polaków. W kreowaniu narodowej marki ma pomóc fakt, że Polska tworzy „pomost” między Wschodem i Zachodem. Gdy idea Ollinsa uzyska aprobatę wśród rodaków, na jej bazie powstanie cała strategia, wykorzystująca jednolite symbole i hasła promocyjne. Komentując najnowsze idee Ollinsa, Jacek Sadowski, dyrektor generalny DEMO Effective Launching, stwierdził, że choć uważa, że to pomyłka, by strategię promocyjną Polski tworzył ktoś z zewnątrz, nieznający do końca polskich realiów, cieszy się, że w ogóle powstała jakaś koncepcja. Natomiast Mateusz Zmyślony, prezes agencji Eskadra BTL, zastanawia się, jak eksperci pod wodzą Ollinsa rozstrzygną kwestie jednolitego logotypu promocyjnego Polski. „Przecież już teraz posługujemy się kilkoma” – wątpi.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj