Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 16 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościNauczyciele wzięli udział w kolejnej edycji kampanii „Ciało obce”

Nauczyciele wzięli udział w kolejnej edycji kampanii „Ciało obce”

W maju 2025 roku wystartowała druga odsłona kampanii „Ciało obce” realizowanej przez fundację SEXEDPL we współpracy z Ancymony (*ancy). Tym razem inicjatywa z zakresu edukacji seksualnej skierowana jest do nauczycieli. W ramach akcji organizatorzy przygotowali materiały edukacyjne i gotowe scenariusze lekcji.

Podczas gdy pierwsza odsłona kampanii miała charakter ogólny i skupiała się wokół edukacji seksualnej oraz poznawania własnego ciała, tym razem głównymi odbiorcami są pedagodzy. Jak przekazują inicjatorzy, „mówimy wprost do nauczycieli, za pośrednictwem osób, które same uczą, a problemy, o których mowa w kampanii, znają z autopsji”.

Główny przekaz tej edycji brzmi: „Jeśli jesteście nauczycielami i szukacie dobrych narzędzi do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji seksualnej, to właśnie je znaleźliście!”. Okazuje się bowiem, że chociaż na rynek trafiają kolejne podręczniki, to programy nauczania w dalszym ciągu pełne są informacji o kwestiach dość odległych dla współczesnych nastolatków, podczas gdy ich własne ciało wciąż pozostaje „obce”. Nauczyciele właściwie nie mają do dyspozycji materiałów do uczenia o ciele, emocjach, dojrzewaniu czy relacjach.

SEXEDPL w ramach akcji „Lekcje bez tabu” bezpłatnie udostępnia rzetelne i sprawdzone scenariusze lekcji, które zostały opracowane przez ekspertów. Wszystkie materiały dostępne są na stronie lekcjebeztabu.pl. „Scenariusze »Lekcji bez tabu« zostały przetestowane przez naszych nauczycieli i ambasadorów w dziesiątkach szkół, a tysiące pobranych skryptów świadczą o realnej potrzebie wsparcia” – podkreśla Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca w Fundacji SEXEDPL. „Pozostajemy do dyspozycji nauczycielek i nauczycieli, którzy na stronie mogą skorzystać z bezpłatnych konsultacji z ekspertami fundacji” – dodaje.

Do udziału w kampanii zaproszono znanych nauczycieli i edukatorów działających w internecie: Przemka Staronia, Tosię Kopyt, Basię Pietruszczak, Huberta Pajączkowskiego oraz Anetę Korycińską (znaną również jako Baba od polskiego).

Kampanię promuje spot, który powstał w jednym z warszawskich liceów. Całość została nakręcona kamerą z ręki, inicjatorom akcji zależało bowiem na tym, by film był autentyczny i mocno osadzony w szkolnych realiach. Materiał pojawi się w również w formatach YouTube Shorts, Meta Reels i Stories oraz na TikToku. Za reżyserię odpowiada Leo Gordienko.

Dodatkowymi elementami komunikacji będą reklamy z wizerunkami bohaterów kampanii, które pojawią się nie tylko w mediach społecznościowych, lecz także na portalu Librus Szkoła. Wsparciem digitalowym będzie także kampania Search oraz kampania Programmatic. W ramach działań offline zaplanowano wysyłkę wydrukowanych scenariuszy do wybranych szkół. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj