wtorek, 24 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościNawet kryzys ma wizerunek

Nawet kryzys ma wizerunek

W programie Marketing Mix na antenie radia PiN Stefan Dunin-Wąsowicz, dyrektor firmy BPI tłumaczył jak managerowie z różnych stron świata podchodzą do obecnego kryzysu gospodarczego. Okazuje się, że w zależności od kraju, obraz kryzysu różni się.

Grudniowe badanie BPI objęło grupę ponad siedmiu tysięcy managerów z 14 krajów świata. Wynika z niego między innymi, że inaczej kryzys obierany jest przez managerów z krajów Nowej Europy, a inaczej z obszaru krajów anglosaskich, przekonywał Dunin-Wąsowicz. Polscy managerowie – podobnie jak ich koledzy z Europy Środkowej – w obecnym kryzysie nie dostrzegają tak dużego zagrożenia, jak managerowie z Zachodu. Dla znaczącej większości tych drugich, zapaść ekonomiczna będzie miała trwałe konsekwencje w przyszłości.

Zdaniem gościa audycji, różnica w postrzeganiu kryzysu wynika przede wszystkim z czynników demograficznych. Nasi rodacy i ich najbliżsi sąsiedzi z Europy Środkowej są często młodzi i mało doświadczeni, a ich kariera managerska przypadała głównie na czas prosperity. Nie postrzegają konsekwencji zapaści ekonomicznej, tak pesymistycznie, jak reszta respondentów, także dlatego, że ich kraje ostatnio szybko rozwijały się gospodarczo, tłumaczył ekspert. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł