sobota, 28 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościNegatywny wizerunek lobbingu

Negatywny wizerunek lobbingu

„Lobbing nadal pozostaje w naszej świadomości jako coś, co jest bardzo pejoratywne, jako sposób na załatwienie interesów, interesików, korupcja” – o problemach polskiego lobbingu na poziomie UE opowiedział Bogdan Golik z Grupy Socjalistycznej na antenie PR 1 Polskiego Radia. Zdaniem Golika, w Unii Europejskiej lobbing to przede wszystkim dialog społeczny. Wszystkie grupy społeczne przy zachowaniu pewnych zasad i reguł działania mogą wpływać na proces legislacyjny w ważnych dla nich obszarach.
Polska ma zaledwie kilkanaście grup lobbingowych w Brukseli. Ich największym problemem jest brak doświadczenia, kontaktów i funduszy. „Musimy szybciej się uczyć i nie możemy powielać błędów” -odpowiedział Golik na pytanie o to, jakie może być wyjście z tej sytuacji.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj