Neutrogena wystartowała z kampanią promocyjną, w której wykorzystuje aktualne trendy w social mediach skupione wokół treści na temat książek i czytelnictwa. Marka za pomocą zmysłowych opowiadań – napisanych przez twórczynię internetową Serenę Kerrigan – reklamuje swój najnowszy kosmetyk – informuje marketingdive.com.
W ramach kampanii promującej nowe serum marki Serena Kerrigan – która zbudowała swoją obecność w social mediach na pewności siebie, a w tworzonych treściach często wykorzystuje elementy seksapilu i zmysłowości – napisała dwa opowiadania w podobnym duchu. Zmysłowe opowieści mają sprawić, że czytelnicy (i konsumenci) „będą promienieli podobnie do efektu, jaki daje serum”. Opowiadania „Bank Your Glow” są dostępne do pobrania na Wattpadzie – dowiadujemy się.
Ponadto Kerrigan częściowo odtwarza opisane historie w filmach opublikowanych w social mediach.
Źródło: instagram.com/neutrogena
Kampania Neutrogeny wpisuje się w aktualny trend „#steamybooktok” na BookToku. Termin ten pojawia się w kontekście przestrzeni w social mediach – w szczególności na TikToku – w której pojawiają się treści na temat książek i czytelnictwa. Coraz częściej marki wykorzystują rosnącą popularność powieści (szczególnie romantycznych) oraz potencjał społeczności internetowej skupionej wokół tej tematyki – czytamy.
Jak zauważa źródło, reklama Neutrogeny w dużej mierze opiera się także na przekazach z podtekstem seksualnym. W ostatnim czasie istotnie marki coraz częściej zwracają się ku wykorzystywaniu tej strategii, która zdaje się przeżywać swoisty renesans mimo mieszanych reakcji odbiorców. Przykładem tego może być chociażby niedawna kampania American Eagle z udziałem Sydney Sweeney, wokół której narosło sporo kontrowersji. (kn)
Źródło: marketingdive.com, Neutrogena taps into ‘steamy’ #BookTok trend with sultry short stories, Sara Karlovitch, 5.08.2025/ Zdjęcie główne: neutrogena.com


