.

Nie będzie Big Maców na Igrzyskach

dodano: 
20.06.2017
komentarzy: 
0

Od 1968 roku jednym ze sponsorów Igrzysk Olimpijskich była sieć fast foodów McDonald’s. Długoterminowy kontrakt, przedłużony zresztą pięć lat temu do 2020 roku, został jednak przez firmę zerwany ze skutkiem natychmiastowym – podaje portal rynekinwestycji.pl.

W 1976 roku McDonald’s nawiązał partnerstwo komercyjne z Amerykańskim Komitetem Olimpijskim – przypomina źródło. Kilka lat później, w 1984, sieć stworzyła kampanię „When the U.S. Wins, You Win”, na mocy której Amerykanie otrzymywali jedną z kanapek, gdy jakiś sportowiec zdobył olimpijski medal. Drużyna Stanów Zjednoczonych odniosła wówczas tak liczne sukcesy, że w wielu restauracjach zabrakło Big Maców – czytamy.

Teraz, gdy McDonald’s zerwał umowę, nie będzie już mógł reklamować się w Stanach jako partner olimpijczyków.

Według Michaela Payne’a, dyrektora marketingu Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, zakończenie współpracy było „logiczne”. Payne stwierdził, że McDonald’s był partnerem Igrzysk od wielu lat, a stawało się to coraz bardziej kosztowne i uciążliwe – czytamy.

Decyzja o wstrzymaniu sponsoringu miała zostać podjęta za porozumieniem obu stron. W najbliższych latach będzie jednak jeden wyjątek – McDonald’s zajmie się Zimowymi Igrzyskami w południowokoreańskim Pjongczangu w 2018 roku. Sieć fast foodów zaopiekuje się restauracjami w parku olimpijskim i będzie mogła reklamować się jako oficjalny sponsor.

McDonald’s to niejedyna duża firma, która zrezygnowała ze sponsorowania Igrzysk w ostatnim czasie. Rynekinwestycji.pl pisze, że w 2017 roku wycofały się Budweiser oraz TD Ameritrade. Nad podobnym ruchem zastanawiają się także operator komórkowy AT&T, bank Citi oraz sieć hoteli Hilton – czytamy. (mp)

Źródło:

rynekinwestycji.pl, McDonald’s nie będzie już sponsorem igrzysk olimpijskich, 18.06.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin