czwartek, 3 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościNie każda marka zabłyśnie w Pintereście

Nie każda marka zabłyśnie w Pintereście

Pinterest ma podobne funkcje, jak reszta portali społecznościowych. Facebook już zdał egzamin i wiele firm z niego korzysta. A czy Pinterest jest dobrym kanałem komunikacyjnym dla marki, narzędziem do budowania wizerunku i tworzenia społeczności wiernych fanów wokół produktów?” – zastanawia się Agnieszka Rzemińska z Vanguard PR.

Rzemińska twierdzi, że Pintereset to dobre narzędzie do budowania wizerunku firmy. Jak go budować? Nie wystarczy tylko prezentować atrakcyjne treści, które przyciągną potencjalnego klienta. Dobrze też pamiętać o nawiązywaniu relacji z odbiorcami, opierającej się na budowaniu pozytywnych skojarzeń z marką czy produktem. Stąd zamieszczanie zdjęć wszystkich posiadanych produktów nie jest najlepsza strategią – parę najlepszych zdjęć może bardziej przyciągnąć internautów.

Przewagą Pinterensta jest generowanie dużej konwersji obrazów. „Portal ten daje więcej wejść na promowana stronę www niż Facebook czy Google+” – twierdzi Rzemińska. Jednak nie dla każdej marki nadaje się ten portal społecznościowy. „Niektóre firmy, ze względu na branżę i specyfikę działania, z założenia nie są w stanie w atrakcyjny sposób wykorzystać tego medium do działań promocyjnych czy nawet wizerunkwoych” – dodaje.

W Polsce Pinterest jeszcze nie cieszy się wielką popularnością. Na działania w portalu zdecydowały się już takie marki jak Winiary, Hortex czy Mokate oraz sklepy internetowe (branża wnętrzarska, lifestyle’owa, motoryzacyjna czy turystyczna). (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj