Pinterest ma podobne funkcje, jak reszta portali społecznościowych. Facebook już zdał egzamin i wiele firm z niego korzysta. A czy Pinterest jest dobrym kanałem komunikacyjnym dla marki, narzędziem do budowania wizerunku i tworzenia społeczności wiernych fanów wokół produktów?” – zastanawia się Agnieszka Rzemińska z Vanguard PR.
Rzemińska twierdzi, że Pintereset to dobre narzędzie do budowania wizerunku firmy. Jak go budować? Nie wystarczy tylko prezentować atrakcyjne treści, które przyciągną potencjalnego klienta. Dobrze też pamiętać o nawiązywaniu relacji z odbiorcami, opierającej się na budowaniu pozytywnych skojarzeń z marką czy produktem. Stąd zamieszczanie zdjęć wszystkich posiadanych produktów nie jest najlepsza strategią – parę najlepszych zdjęć może bardziej przyciągnąć internautów.
Przewagą Pinterensta jest generowanie dużej konwersji obrazów. „Portal ten daje więcej wejść na promowana stronę www niż Facebook czy Google+” – twierdzi Rzemińska. Jednak nie dla każdej marki nadaje się ten portal społecznościowy. „Niektóre firmy, ze względu na branżę i specyfikę działania, z założenia nie są w stanie w atrakcyjny sposób wykorzystać tego medium do działań promocyjnych czy nawet wizerunkwoych” – dodaje.
W Polsce Pinterest jeszcze nie cieszy się wielką popularnością. Na działania w portalu zdecydowały się już takie marki jak Winiary, Hortex czy Mokate oraz sklepy internetowe (branża wnętrzarska, lifestyle’owa, motoryzacyjna czy turystyczna). (kg)