Nie ma ucieczki od niestandardowych działań w sieci

dodano: 
27.08.2012
komentarzy: 
0

„Brawura i nowe technologie” – tak Magdalena Lemańska w gazecie Parkiet podsumowuje kandydatury do tegorocznej nagrody Effie.

Jak zaznacza Natalia Hatalska, przewodnicząca jury w konkursie Media Trendy, obecnie internet przepełniony jest reklamami. Jednak sieć w odróżnieniu od innych mediów pozwala na prowadzenie wielu niestandardowych projektów, angażujących odbiorców.

Na nietypowy sposób wykorzystania wyszukiwarki Google wpadły agencje MediaCom i Young&Rubicam, prowadzące działania dla Danone. Po wpisaniu w wyszukiwarce hasła jako pierwszy pojawiał się przedmiot zmieniony w maskotkę kampanii, czyli Małego Głoda. MediaCom przygotowało także działania promujące jeden z horrorów produkcji Fox Internationa Chanells Poland. W ramach kampanii przygotowano fikcyjny profil „umarlaka” w serwisie Fotka.pl. Bohater kampanii zaczepiał innych użytkowników, dorysowując krwawe ślady na ich zdjęciach, zapraszając do oglądania serialu czy wysyłając władności typu „chętnie bym obgryzł kosteczki”. Kampania była na tyle sugestywna, że wielu jej odbiorców początkowo było zszokowanych.

Szokować miała także (w zamierzeniu autorów) kampania „Życie to nie Facebook”, przygotowana przez agencje Walk PR i Saatchi&Saatchi na zlecenie Polskiego Czerwonego Krzyża. Na jej potrzeby stworzono fikcyjny profil Ali Skoczewskiej, młodej dziewczyny, która wybranym osobom wysyłała zaproszenia na Facebooku. Po wejściu na jej profil nowi znajomi mogli obejrzeć krótki film. Jego bohaterka Ala w wyniku pochopnej znajomości zostaje zakażona wirusem HIV.

W nietypowy sposób Facebooka wykorzystała agencja DDB Warszawa, która poszukiwała nowego pracownika, znającego się na wyszukiwarkach internetowych.  Na potrzeby rekrutacji stworzono nieistniejące słowo, które miało zerowe wyniki wyszukiwania. Zadaniem kandydatów było spozycjonowanie go w ten sposób, aby wyniki wyszukiwania odnosiły się do nich. (ks)

Źródło:

Parkiet, Brawura i nowe technologie, Magdalena Lemańska, 27.08.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin