.

 

„Nie polityk jest produktem, a jego wizerunek”

dodano: 
18.04.2005
komentarzy: 
0

W sobotę zakończył się II Kongres Public Relations pod hasłem „Marketing polityczny, czyli jak wygrać wybory?” zorganizowany przez Olsztyńską Wyższą Szkoła Informatyki i Zarządzania im. Prof. T. Kotarbińskiego oraz agencję PRC Communications. „Jeżeli opinia publiczna jest po twojej stronie, wszystko może się udać” - przekonywał w pierwszej prezentacji Wojciech K. Szalkiewicz, konsultant i wykładowca marketingu politycznego, autor książki „Kandydat, czyli jak wygrać wybory”. Wykład „Strategie kampanii wyborczych” poprowadził Sebastian Chachołek, Prezes Zarządu PRC Communications, konsultant polityczny kampanii wyborczych różnych ugrupowań w wyborach parlamentarnych i samorządowych, wykładowca uczelni wyższych. Radził, jak przygotować strategię i co jest w niej najważniejsze. Podawał również m.in. przykłady dobrych i złych sloganów wyborczych. Uczestnicy kongresu wysłuchali również prezentacji „Marketing polityczny” Geralda Abramczyka, który obalał mity na temat kampanii wyborczych, podkreślając, że to nie polityk jest produktem, a jego wizerunek. Krytykował również wzorowanie polskich kampanii wyborczych na amerykańskich. Gerald Abramczyk prowadził ponad 50 kampanii wyborczych, w tym najbardziej barwne i prestiżowe, czyli kampanie amerykańskich prezydentów. W latach 70. i 80. był członkiem sztabu wyborczego kandydatów Partii Republikańskiej - Geralda Forda i Ronalda Reagana. „Polskie kampanie wyborcze są inne niż w USA. Polscy politycy nie mają przesłania i brak im umiejętności kontaktu z wyborcami” – mówił Abramczyk, który w Polsce osiadł na stałe w 1986 r. Był doradcą Leszka Balcerowicza, konsultantem ministra transportu, doradzał prezesowi Polskiej Organizacji Turystycznej, a w 2000 r. kreował nowy wizerunek Jarosława Kalinowskiego. Podczas olsztyńskiego kongresu doradzał, jak się zachować, co mówić i jak mówić. Wśród słuchaczy jego wykładu znaleźli się m.in. studenci, pracownicy urzędów i rzecznicy prasowi. Radził im, aby zwracali uwagę na to, w jakiej kolejności ich szefowie przedstawiają swoje zalety, kiedy powinni zrobić przerwę w czasie przemówienia, jak operować głosem w czasie występu. Gerald Abramczyk, jak sam zapowiedział, nie może doczekać się tegorocznych wydarzeń w świecie polityki. „Polska jest najbardziej ekscytującym miejscem na świecie. Tegoroczne wybory są niezwykłym wydarzeniem. Takiej kampanii, jak tym razem, jeszcze nie było”. Drugiego dnia kongresu odbyły się warsztaty praktyczne: m.in. próby kamerowe, ćwiczenia z opracowania strategii działania w sytuacjach kryzysowych.

     

Źródło:

Relację nadesłał Krzysztof Berent, OWSIIZ
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin