niedziela, 7 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościNie umiemy się promować na świecie

Nie umiemy się promować na świecie

O tym, jakimi Polacy są lobbystami na rzecz własnego kraju oraz jaki wizerunek przez ostatnich dwadzieścia lat na arenie międzynarodowej wypracowała sobie Polska, pisze Edward Lucas na łamach tygodnika Wprost.

Zdaniem autora – brytyjskiego publicysty The Economist –  Polska jest „zawodnikiem wagi ciężkiej” pod względem gospodarczym i wojskowym, jednak pod względem politycznym – „karzełkiem”. Lucas uważa, że nasi politycy są kiepskimi lobbystami polskiego interesu. Nie umieliśmy, w jego opinii, odpowiednio wypromować Lecha Wałęsy na świecie, gdy cały świat postrzegał go jako polityka formatu Nelsona Mandeli czy Václava Havla. Nie staramy się także promować polskich polityków czy wojskowych na najwyższe międzynarodowe stanowiska. Przykładem tego, pisze Lucas, jest niechęć wielu Polaków do kandydatury Radosława Sikorskiego na stanowisko szefa NATO. Ta postawa wynikać ma z postrzegania ministra jako człowieka rozrzutnego i dobrze zarabiającego. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj