Niemiecka kampania wzorcem dla PiS-u
Prawo i Sprawiedliwości rusza z nową kampanią – „Ty jesteś Polska”. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że analogicznym hasłem, „Du bist Deutschland”, już pięć lat temu posługiwali się Niemcy.
Monika Margraf na łamach Gazeta.pl zastawia się, czy PiS skopiuje nie tylko hasło kampanii, lecz także całą koncepcję i spoty. Jak będzie wyglądała ostatecznie, jeszcze nie wiadomo. Wszystko wyjaśni się podczas sobotniej konwencji partii.
„Akcję PiS-u z niemiecką kampanią łączy hasło, które jednak w oryginale brzmi lepiej niż kalka: bezpośrednio - jak slogan reklamowy, niepretensjonalnie, nazwa kraju jest w pierwszym przypadku” – krytykuje Margraf.
Głównym przesłaniem kampanii naszych zachodnich sąsiadów było zbudowanie jedności narodowej Niemców niezależnie od wyznania, kraju pochodzenia czy statusu społecznego. Dziennikarka przypomina, że niemiecka kampania sprzed pięciu lat uznana została za sukces. Jej główną siłą były właśnie nowoczesne spoty. (bs)