Niemoralna propozycja?

dodano: 
30.05.2007
komentarzy: 
7

Puls Biznesu opisuje przypadek agencji PReria public relations i jej współwłaścicielki, Renaty Kawy, która proponowała firmom umieszczenie informacji w mediach za opłatą. Autorka tekstu, Małgorzata Mierżyńska, opisuje działania Renaty Kawy, która proponowała dziennikarzom załatwienie wypowiedzi ekspertów (utrzymywała, że są jej klientami), a maile od dziennikarzy z propozycjami ich pytań przesyłała do firm jako swoją ofertę biznesową.
Mierżyńska przytacza też wypowiedź Kawy „Nie powiedziałam nikomu, że chcę 2000 zł za kontakt z dziennikarzem. Proponowałam tylko określoną kwotę za pełną obsługę PR-owską materiału”. Dla Pulsu Biznesu sytuację tę skomentował m.in. Rafał Szymczak z Rady Etyki Public Relations, który stwierdził: „Z punktu widzenia etyki PR całkowicie niedopuszczalne jest kupowanie lub pośredniczenie w kupowaniu powierzchni redakcyjnej (tzw. adwertoriale). Zgodnie z różnymi kodeksami etycznymi PR niedopuszczalne jest również uzależnianie wynagrodzenia od publikacji konkretnego tekstu”. (psp)

Źródło:

Puls Biznesu, Prawo PRerii, Małgorzata Mierżyńska, 28.05.07, s.20
komentarzy:
7

Komentarze

(7)
Dodaj komentarz
23.10.2007
22:57:08
znajomy z WS
(23.10.2007 22:57:08)
...a skąd Renia mogła o tym wiedzieć, że takie działanie jest nieetyczne? Tak Reniu - tego nie piszą w zbyt wielu książkach, ale uczą w szkołach :)
15.06.2007
11:30:25
maverick
(15.06.2007 11:30:25)
tajemnicą poliszynela jest, że Puls Biznesu bierze łapówki za pisanie tekstów...Po prostu obawając się, żę wyjdzie to najaw, pierwsi zaatakowaliR4U2
03.06.2007
23:09:52
Lucyferek
(03.06.2007 23:09:52)
Życie...PB robie z siebie świetego. Jesli ktoś kiedykolwiek miał do czynienia z Pulsem Biznesu na podlożu reklamowym wie, ile PRu można ugrać za okrągłe sumki "na cele reklamowe".
31.05.2007
13:32:34
...
(31.05.2007 13:32:34)
I wyszło szydło z worka... Może się jakiś redaktor nazelny lub wydawca z PB tym zainyteresuje?
30.05.2007
17:54:08
XXX
(30.05.2007 17:54:08)
A ja mogę podać co najmniej kilka nazwisk dziennikarzy PB, którzy mają stałą stawkę za tekst. Nawet co poniektórzy nagrody jakieś dostali, co zresztą na Proto wyczytałem (pewnie dostawali kasę od konkurencji i niejawne informacje na konkurentów). Przecież ta pani Kawa, czy jak jej tam musiała by być skończoną idiotką, gdyby uderzała z taką propozycja bez świadomości, że w Pulsie jest stado łapówkarzy. Tylko kiepski research zrobiła, skoro tak wpadła.
30.05.2007
14:51:48
ble
(30.05.2007 14:51:48)
jasne SOny! odwracanie kota ogonem jest świetną taktyką retoryczną...
30.05.2007
13:41:00
SOny
(30.05.2007 13:41:00)
Proponuję zrobić artykuł o tym jak wygląda procedura uzyskania patronatu medialnego w Pulsie Biznesu i poprosić o opinię Radę Etyki.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin