Nike i Coca-Cola najbardziej cool

dodano: 
06.12.2006
komentarzy: 
2

Podsumowano pierwszy internetowy ranking najmodniejszych marek. Na stronie www.coolbrands.onet.pl konsumenci oddawali głosy na marki, które ich zdaniem wyznaczają trendy i mogą być określane mianem „cool”.
Pytanie, na które odpowiadali internauci brzmiało: „Jaka marka jest dla Ciebie najbardziej cool?” Głosowano również na „cool” marki w dwunastu kategoriach: „żywność”, „zdrowie i uroda”, „samochody, motory & skutery”, „rozrywka i rekreacja”, „podróże”, „napoje (bezalkoholowe)”, „napoje (alkoholowe)”, „moda”, „media”, „kosmetyki i przybory toaletowe”, „finanse i ubezpieczenia” oraz „elektronika”. Liderami wśród młodych konsumentów są amerykańskie brandy Nike i Coca-Cola, ale zaraz za nimi plasują się również marki polskie. W kategorii „rozrywka i rekreacja” wiele wskazań internautów zdobyły marki, takie jak m.in. Gadu-Gadu, Pizza Hut czy Multikino. Wśród marek motoryzacyjnych najczęściej pojawiały się: Porsche, Jaguar, BMW Z4, Audi TT oraz Mercedes-Benz. Jako najbardziej cool z napojów bezalkoholowych wymieniano z kolei Coca – Colę, Tymbark, Kubusia, Pepsi oraz Red Bulla.
W głosowaniu brali udział głównie młodzi ludzie. 59,1% wszystkich głosujących to osoby w wieku od 16 do 24 lat, przede wszystkim mieszkańcy dużych i średnich miast. 61,3% respondentów stanowiły kobiety.
Ranking, w którym wzięło udział prawie 7 500 internautów był częścią, organizowanego po raz pierwszy w Polsce projektu CoolBrands. Wyniki polskiego rankingu internetowego zostały też włączone do europejskiego badania (100 000 respondentów) określającego preferencje konsumentów z 9 krajów w Europie: Wielkiej Brytanii, Holandii, Francji, Szwecji, Norwegii, Danii, Hiszpanii, Polski i Niemiec. Zestawienie wyników z różnych krajów pokazało pewne podobieństwa między konsumentami polskimi i europejskimi. Cztery marki, z dziesięciu najczęściej wskazywanych przez polskich internautów, pojawiły się też we wskazaniach internautów z innych krajów. Te marki to: adidas, Nike, Nokia, Puma. (kk)
Porównanie wyników polskich i europejskich (marki, które zdobyły największą ilość wskazań):

    Polska             Europa

1. Nike                 Google
2. Coca-Cola         iPod
3. adidas              Nokia
4. Puma               adidas
5. House              Nike
6. Nokia               Diesel
7. Reserved          Puma
8. Cropp               Sony
9. MTV                 Ray Ban
10.Reebok           Gucci

 

 

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
17.12.2006
23:21:09
Vog
(17.12.2006 23:21:09)
dziwi brak w Europejskim zestawieniu takiej marki jak T-Mobile, chocby ze wzgledu na jej wklad i sponsoring niemieckiej sceny elektronicznej i przedsiewziecia takie jak chocby Electronic Beats
06.12.2006
21:18:29
luv
(06.12.2006 21:18:29)
PRoto jest 'cool'! Respondenci się nie znają;)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin