Nikon – zakazana marka

dodano: 
12.05.2010
komentarzy: 
0

Mimo coraz bardziej powszechnej mody na „social media” nadal zdarza się, że firmy nie radzą sobie w kontaktach z internautami. Niedawno pisaliśmy o problemach sieci Domino’s Pizza i firmy Nestle, które musiały się zmierzyć z kryzysem wywołanym materiałami zamieszczonymi w sieci. Tym razem problem ma polski oddział firmy Nikon. Wszystko zaczęło się od serwisu Polish Nikon Service (obecnie Żółty Serwis Fotograficzny), w którym użytkownicy sprzętu tej japońskiej firmy dzielą się uwagami dotyczącymi serwisu, przeważnie negatywnymi. Nikon postanowił uporać się z tym problemem i wezwał właściciela serwisu do zmiany jego nazwy, posunięcie to tłumacząc „inicjatywą dotyczącą spójnego wykorzystywania logotypu i marki Nikona.” W oświadczeniu firmy, z którego pochodzi powyższy cytat, zaznaczono również, że firma musi dbać, aby hasło Nikon „pojawiało się w kontekście, który nie wprowadza odbiorców w błąd”. Działania podjęte wobec strony Polish Nikon Service nie tylko wywołały burzliwą dyskusję w sieci, ale były widoczne również na stronie Nikon.org.pl (obecnie nikoniarze.pl), wcześniej współpracującej z Nikonem. Jak tłumaczy PRoto.pl Magdalena Michalska-Szmidt, kierownik marketingu i PR Nikon Polska, firma ta musiała zacząć regulować kwestie związane z wykorzystywaniem znaku towarowego Nikon ze względu na wdrażaną obecnie w firmie politykę dotyczącą własności intelektualnej.

Warto również nadmienić, że wprowadzenie tej polityki, dotyczącej wykorzystania logotypu i nazwy Nikon, zbiegło się w czasie ze startem nowej kampanii tej firmy, której elementem jest portal jestemnikon.pl, gdzie można obejrzeć „najlepsze zdjęcia i filmy zrobione przez członków społeczności Nikon”. Jak zapewnia Magdalena Michalska-Szmidt, obie akcje nie mają ze sobą związku. Czyżby jednak firma ta była zazdrosna o inne portale internetowe gromadzące użytkowników swojego sprzętu, i teraz zapragnęła stworzyć swoją społeczność?

Dyskusję na temat działań Nikona można obserwować na Facebooku.

Tutaj natomiast można przeczytać oświadczenie firmy dotyczące wykorzystywania logotypu i marki Nikon

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin