.

 

The North Face ogłasza cele na rzecz środowiska

dodano: 
27.04.2021
komentarzy: 
0

Marka odzieżowa The North Face zamierza coraz bardziej ograniczać swój negatywny wpływ na środowisko. Przy okazji Dnia Ziemi ogłosiła konkretne zobowiązania ekologiczne.

The North Face zamierza deklaruje, że do 2025 roku 100 proc. kluczowych materiałów wykorzystywanych do produkcji jej odzieży będzie pochodziło z recyklingu, odświeżenia lub będzie miało charakter odnawialny. Marka 4 maja 2021 roku uruchamia także platformę „recommerce” – The North Face Renewed – z ubraniami z drugiej ręki. Projekt pilotażowo ruszy na rynku niemieckim. Docelowo platforma ma zostać wprowadzona na inne rynki. „The North Face Renewed przekształca tradycyjny, liniowy model biznesowy w model cyrkularny, w ramach którego odzież może być odsprzedana, naprawiona czy poddana recyklingowi, zamiast stać się odpadem” – informuje marka.

„Zdajemy sobie sprawę, że ponad połowa naszego śladu węglowego związana jest z procesem produkcji. Skupiając się na tym, w jaki sposób wytwarzamy odzież, akcesoria i sprzęt, możemy w największym stopniu zredukować nasz negatywny wpływ na środowisko” – przekazuje marka. Stąd też cel, by do wiosny 2022 roku 80 proc. wykorzystywanych przez markę materiałów syntetycznych pochodziło z recyklingu, a do 2025 roku wszystkie kluczowe materiały mają pochodzić z recyklingu lub odświeżenia albo mieć charakter odnawialny.

Marka zobowiązała się do spełnienia celów wyznaczonych przez VF Corporation (jej właściciela) i zaakceptowanych przez organizację Science-Based Targets. Chodzi o bezwzględną redukcję emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1 i 2 o 55 proc. do roku 2030, w stosunku do roku bazowego 2017, a także bezwzględną redukcję emisji gazów cieplarnianych z zakresu 3 o 30 proc. do roku 2030 (w stosunku do roku bazowego 2017). Działania będą koncentrować się na materiałach, łańcuchu dostaw i logistyce. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin