.

Norweski Urząd Ochrony Konsumentów ostrzega marki odzieżowe

dodano: 
28.06.2022
komentarzy: 
0

Norweski Urząd Ochrony Konsumentów wydał ostrzeżenie dotyczące wprowadzających w błąd oświadczeń środowiskowych, skierowane do marek odzieżowych – podaje just-style.com.

Jak czytamy, w związku z tym Koalicja na rzecz zrównoważonej odzieży postanowiła zawiesić swój program konsumencki, używany przez norweską markę odzieżową Norrøna. Mowa o narzędziu Higg MSI, które mierzy wpływ różnych tekstyliów na środowisko. Według Norweskiej Agencji Konsumenckiej Forbrukertilsynet nie jest to wystarczająca podstawa dla oświadczeń środowiskowych. Narzędzie to nie określa bowiem wpływu środowiskowego gotowej odzieży, kupowanej w sklepie, a jedynie do momentu wykończenia samej tkaniny – czytamy w just-style.com

Norweski urząd ochrony konsumentów wydał ostrzeżenia dla sieci odzieżowych H&M Group i Norrøna w związku z uznaniem oświadczeń środowiskowych za wprowadzające w błąd, dodając, że stosowanie przez nich indeksu Higg jest niewystarczające jako narzędzie wspierające oświadczenia.

Norweska Agencja Konsumencka Forbrukertilsynet twierdzi, że Norrøna łamie prawo, reklamując ubrania jako przyjazne dla środowiska. W tym celu wystosowała ostrzeżenie do Grupy H&M przed stosowaniem tego samego rodzaju oświadczeń środowiskowych – informuje źródło.

Trond Rønningen, dyrektor Norweskiej Agencji Konsumenckiej, cytowany przez źródło, podkreślił, że  gdy „przemysł odzieżowy i inne firmy wykorzystują w marketingu oświadczenia dotyczące ochrony środowiska, ważne jest, aby były one prawdziwe”. „Podstawową zasadą jest to, że działania marketingowe powinny być zgodne z prawdą i dawać jak najbardziej wyważony i precyzyjny obraz wszelkich korzyści dla środowiska” – stwierdził.

W wydanym 27 czerwca 2022 roku oświadczeniu dyrektorka generalna Koalicji, Amina Razvi, potwierdziła decyzję o „globalnym wstrzymaniu programu przejrzystości skierowanego do konsumentów”. Razvi przekazała, że od czasu ostrzeżenia od Norweskiego Urzędu Ochrony Konsumentów, koalicja poświęciła czas na przemyślenia i rozważenie konsekwencji, jakie ta sytuacja niesie dla branży odzieżowej – czytamy dalej. (zd)

Źródło:

just-style.com, SAC halts consumer programme on ‘misleading’ green claims concern//H&M Group, Norrøna under fire in Norway over environmental claims, 28.06.2022
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin