W czerwcu 2025 roku WhatsApp poinformował o wprowadzeniu nowych opcji reklam w aktualizacjach statusu. Funkcje mają skupiać się przede wszystkim na zwiększaniu możliwości reklamowania w aplikacji oraz rozwijaniu kanałów. Ma to pomóc markom zwiększać ich obecność na platformie.
Jak przekazują przedstawiciele serwisu, w ostatnim czasie dążenia WhatsAppa skupiają na dostarczaniu twórcom i firmom sposobów na monetyzację działań podejmowanych na platformie. Nowe funkcje będą dostępne w karcie Aktualizacje, z której obecnie dziennie korzysta nawet 1,5 mld osób.
Czytaj też: WhatsApp ulepsza bezpośrednie wiadomości promocyjne
W aplikacji pojawiły się trzy nowe opcje, które mają ułatwić użytkownikom nawiązanie kontaktu z markami i firmami:
- Reklamy w karcie Status – zarówno indywidualni użytkownicy, jak i firmy korzystają z zakładki, aby udostępniać swoim kontaktom zdjęcia, filmy lub notatki. Nowa opcja reklam w karcie ma ułatwiać znalezienie marek oraz nawiązanie rozmów na temat promowanych produktów i usług. Funkcja pozwala bowiem na kontakt z firmą bezpośrednio w zakładce.
- Subskrypcje kanałów – serwis chce umożliwić wspieranie ulubionych kanałów w ramach subskrypcji. Użytkownik w zamian za miesięczną opłatę będzie miał dostęp do specjalnych aktualizacji.
- Promowane kanały – administratorzy zyskują szansę na zwiększenie widoczności prowadzonego kanału, a co za tym idzie mają możliwość docierania z treściami do szerszego grona odbiorców. Nowe funkcje umożliwią markom m.in. wyróżnianie swoich treści w zakładce.
Źródło: business.whatsapp.com
Nowe funkcje pojawią się wyłącznie w zakładce Aktualizacje i – jak podkreślają przedstawiciele WhatsAppa – w żaden sposób nie będą wpływały na rozmowy w prywatnych czatach. „Nasze reklamy będą pojawiać się w karcie Aktualizacje, w statusie i w kanałach, czyli w miejscach, w których użytkownicy są gotowi odkrywać nowe treści. Nie ma to wpływu na osobisty charakter komunikacji w WhatsApp” – informuje serwis.
Platforma podkreśla ponadto, że w swoich działaniach na pierwszym miejscu każdorazowo stawia dbałość o prywatność użytkowników. „Twoje prywatne wiadomości, rozmowy i statusy jak zawsze pozostają w pełni zaszyfrowane, co oznacza, że nikt nie ma do nich dostępu (nawet my)” – zaznacza serwis. Jak wyjaśnia Meta, aby dostosować wyświetlane reklamy do indywidualnych potrzeb, WhatsApp korzysta jedynie z ograniczonych informacji na temat danego użytkownika, takich jak język, kraj lub miasto czy obserwowane kanały. (kn)
Źródło: blog.whatsapp.com, Odkrywaj nowe kanały i firmy w WhatsApp, 16.06.2025/ business.whatsapp.com, Reklamy w statusie i kanałach/ Zdjęcie główne: blog.whatsapp.com