Nowy ranking Press - fundusze unijne napędzają agencje PR

dodano: 
03.10.2011
komentarzy: 
2

Miesięcznik Press po raz szósty opublikował ranking firm PR. Największy przychód w 2010 roku, pomimo jego spadku w porównaniu z poprzednią edycją raportu, osiągnęła agencja Partner of Promotion. Największy wzrost przychodu osiągnęło natomiast Profile. W obu przypadkach istotnym źródłem dochodów były projekty unijne.

Przychód Partner of Promotion w 2010 roku wyniósł 12,3 mln złotych, w porównaniu z 18,1 mln zarobionymi w roku 2009. Jak komentuje prezes agencji Paweł Trochimiuk, blisko 33 proc. spadek przychodu związany jest z powstaniem agencji konsultingowej oraz marketingowej, do których przeszła część dotychczasowych przychodów Partner of Promotion. Drugi powód to opóźnienia z wypłatami za projekty unijne. Z kolei agencja Profile, dzięki przeniesieniu budżetów projektów finansowanych przez UE, odnotowała w porównaniu do 2009 roku 234 proc. wzrost przychodów i uplasowała się na 3. pozycji rankingu. Jej przychód w 2010 roku wyniósł 11 mln złotych. Poza Profile największe wzrosty osiągnęły także agencje NBS Communications (146 proc.) i Monday PR (96 proc.)

Na drugim miejscu rankingu, pomiędzy Partner of Promotion i Profile, znalazła się agencja Euro RSCG, która osiągnęła przychód 11,6 mln. Współpracuje ona głównie z międzynarodowymi koncernami a prezes firmy  Katarzyna Przewuska przyznaje, że w 2010 roku „odmroziły one” swoje budżety PR. Poza wymienioną trójką przychody powyżej 10 mln złotych osiągnęły jeszcze: Hill& Knowlton i Multi Communications.

Jak czytamy w komentarzu do rankingu, klienci agencji coraz cześciej oczekują od nich obsługi obejmującej nie tylko media relations, ale również media społecznościowe i wsparcie działań marketingowych. Jak przyznaje Grzegorz Miller z Monday PR, część dochodów pochodzi z realizacji działań marketingowych. Aby zaspokoić oczekiwania klientów dotyczące kompleksowej obsługi agencje tworzą grupy i konsorcja z firmami oferującymi także usługi marketingowe.

Z ankiety Press wynika także, że głównymi problemami doskwierającymi agencjom są dumpingowe ceny oferowane przez konkurencję oraz problemy ze znalezieniem pracowników, posiadających specjalistyczną wiedzę z rynków kapitałowych, finansów i nowych technologii.

W rankingu uwzględniono 33 agencje, z czego 25 należy do ZFPR. W porównaniu z zeszłorocznym rankingiem swoich ankiet nie przesłały agencje Alert Media Communications, Event PR, Glaubicz Garwolińska Consultants, Liberty Group, /3PR/ Consulting. (ks)

Źródło:

Press, Ranking agencji PR, Joanna Sędek, 1.10.2011
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
06.10.2011
20:17:58
ktos
(06.10.2011 20:17:58)
czy problem 'umow smieciowych' (umowa o dzielo/zlecenie, 2-2,5tys brutto) jest powszechny w Warszawie w branzy PR poza miejscem, w ktorym pracuje?? pozdrawiam
03.10.2011
10:49:15
fikcyjny proble...
(03.10.2011 10:49:15)
buhaha problem z pracownikiem.... w końcu się okazuje, że nikt nie będzie robił bez umowy o pracę i za marne kilka tysiaków by napędzać kasę dla szefów.... lepiej stworzyć własną agencję
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin