10 czerwca 2025 roku miało miejsce walne zebranie wyborcze członków IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, podczas którego wyłoniono nowe władze. Wybrani zostali członkowie zarządu, rady nadzorczej oraz sądu dyscyplinarnego IAA Polska na lata 2025-2027.
Nowym prezesem zarządu IAA Polska został Jovan Protić – dotychczasowy wiceprezes zarządu Ringier Axel Springer Polska, który w najbliższym czasie obejmie stanowisko Managing Directora w firmie e-commerce Idealo należącej do Axel Springer AG i działającej na rynkach w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Austrii i Hiszpanii.
„Chciałbym, aby IAA Polska było nadal miejscem spotkań, edukacji, dzielenia się wiedzą, ale także wspólnego tworzenia nowej rzeczywistości reklamowej. Byśmy nie tylko odpowiadali na zmiany rynkowe, lecz także je współtworzyli. Mam nadzieję, że nowe stanowisko, które obejmuję, z ekspozycją na największe rynki w Europie, pomoże mi ten cel osiągnąć – we współpracy z całym nowym zarządem IAA Polska. Firmą Idealo będę zarządzał z Polski, nadal pozostaję też statutowym reprezentantem RAS Polska w IAA Polska” – przekazał nowo wybrany prezes IAA Polska.
Jovan Protić
Jovan Protić to ekspert na styku mediów, reklamy i sztucznej inteligencji. Jest także uznanym specjalistą transformacji cyfrowej z doświadczeniem na kilku różnych rynkach europejskich. W 2024 roku ukończył AI fellowship w San Francisco w imieniu Grupy Axel Springer, gdzie badał możliwości nawiązania strategicznych partnerstw oraz analizował transformujący wpływ sztucznej inteligencji na branżę mediów i reklamy. Jest także autorem podcastu „AI Journey”, w którym gościł czołowe postaci ze świata AI. Protić to absolwent Uniwersytetu w Belgradzie oraz Advanced Management Program na Harvard Business School, uzyskał również Executive MBA z University of Sheffield.
W składzie nowo wybranego zarządu IAA Polska na lata 2025-2027 znaleźli się także:
Z kurii mediów:
- Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe
- Dorota Żurkowska, członkini zarządu, Group Senior VicePresident – Revenue Warner Bros. Discovery
Z kurii marketerów:
- Jolanta Borowska, Head of Marketing & Consumer Communication Nestle CEE
- Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer, Board Member InPost
- Adam Nitecki, General Manager E-commerce L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
Z kurii professional services:
- Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Investment Officer, Publicis Groupe Polska
- Rafał Kupidura, CEO IF Nation Group
- Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Network
Do rady nadzorczej IAA Polska wybrani zostali:
Z kurii marketerów:
- Maciej Herman, dyrektor zarządzający LOTTE Wedel
- Rafał Jakubowski, CMO Santander Bank Polska
- Michał Sacha, CMO, Omnicommerce leader Leroy Merlin Polska
Z kurii professional services:
- Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE
- Jacek Olechowski, przedsiębiorca, inwestor, CEO Mediacap
- Agnieszka Sora, former Regional Director, NCE Consulting NielsenIQ
Z kurii mediów:
- Agnieszka Gajzler, Managing Directorka TV&Digital Content Growth Wirtualna Polska
- Iwona Piwek, Head of Branding & Commercial Solutions YouTube CEE
- Agata Szeliga-Staszkiewicz, Sales Directorka Meta CEE, Global Business Group
Sąd dyscyplinarny IAA Polska tworzyć będą:
- Mateusz Dąbrowski, Business Development Director w grupie Blix
- Katarzyna Grzywaczewska, Marketing Directorka w Payback Polska
- Olgierd Świerzewski, Co-Managing Partner Osborne Clarke – Poland
Jak dowiadujemy się, zgodnie ze statutem IAA Polska przewodniczących rady nadzorczej oraz sądu dyscyplinarnego wybiorą członkowie tych gremiów podczas pierwszych posiedzeń. (kn)