W magazynie Brief można przeczytać o głównych mechanizmach marketingu szeptanego. W odróżnieniu od tradycyjnego modelu działań marketingowych, których istotą jest bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej, celem marketingu szeptanego jest „zainteresowanie (…) produktem osób, które informację tę przekażą dalej”. Przede wszystkim jest to model stosowany głównie przez mniejsze firmy, ze względu na to, że zwykle dysponują one niewielkim budżetem.
Produkt, o którym informacja przekazywana jest w ten sposób, ma zainteresować jak największe rzesze potencjalnych nabywców. Z tego względu wszelkie komunikaty na jego temat formułowane są przeważnie do liderów opinii w poszczególnych środowiskach. Ideałem w marketingu szeptanym jest sytuacja, w której informacja przekazywana dotąd przez kolejnych ludzi trafi do mediów masowych.
Obecnie jednym z głównych kanałów komunikacji w marketingu szeptanym jest internet. Umożliwia on „(…)automatyzację działań marketingowych przy minimalizowaniu ich kosztów”. Autor artykułu przedstawia historię trzech produktów, których wprowadzanie na rynek odbywało się niemal wyłącznie poprzez wykorzystanie marketingu szeptanego. W każdym z trzech przypadków przyniosło ono bardzo dobre rezultaty. Są to: usługa Gmail firmy Google, ubrania firmy House, usługi sieci komórkowej Plus GSM. (jk)


