O PR w Kościele

dodano: 
09.03.2005
komentarzy: 
1

Katolicka Agencja Informacyjna poinformowała, że w Europejskim Centrum Komunikacji i Kultury (ECCC) w podwarszawskiej Falenicy trwają międzynarodowe warsztaty „Public Relations w instytucjach kościelnych". Podczas trwających dwa tygodnie spotkań, każdy z uczestników, pod okiem doświadczonych specjalistów, zajmuje się budowaniem strategii komunikacyjnych indywidualnych projektów. W spotkaniu biorą udział osoby odpowiedzialne za kreowanie publicznego wizerunku instytucji kościelnych, ich komunikację zewnętrzną i wewnętrzną oraz kontakty z mediami z Białorusi, Ukrainy, Rosji, Łotwy, Armenii i Polski. Spotkanie ma wymiar ekumeniczny, gdyż biorą w nim udział reprezentanci różnych kościołów i obrządków chrześcijańskich istniejących na terenie byłych republik radzieckich. Wśród zagadnień poruszonych podczas spotkań w Falenicy znalazły się: psychologia public relations (mgr Andrzej Traczyk), manipulacja mediami i odbiorcą, czyli czarny PR (prof. Lesław Wojtasik), reguły skutecznej komunikacji (red. Piotr Lignar), media katolickie (o. Andrzej Majewski SJ), pozamedialne narzędzia PR (red. Monika Smoczyńska). O najnowszych technologiach na usługach PR mówił red. Marek Robak. Nie zabrakło „case study" - studiów przypadków public relations w Kościele, o których dyskutowano z red. Zbigniewem Gajewskim. W wykładzie „Gdy Kościół traci twarz" Moniki Przybysz poruszone zostanie zagadnienie tzw. kryzysowego PR. Jak mówi dr Bakalarski, Bóg sobie da radę, natomiast Kościół potrzebuje nowoczesnych narzędzi, nowoczesnego prezentowania swojej tożsamości, a przez to budowania wizerunku zwłaszcza w sytuacjach kiedy w świecie istnieją konkurencyjne, alternatywne wybory. Z drugiej strony Kościół swoją ponad dwutysiącletnią siłę czerpie z tego, że się szybko nie zmienia, to jest jego wartość - element budujący wizerunek, którą należy podkreślać. ECCC jest instytutem naukowym sekcji „Bobolanum" Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie. Dysponujące bardzo nowoczesnym obiektem Centrum organizuje profesjonalne szkolenia dla różnych środowisk, m.in. dla dziennikarzy, nauczycieli, wychowawców, szefów placówek edukacyjnych, organizatorów życia społecznego i gospodarczego, samorządowych, politycznych, grup duszpasterskich i organizacji pozarządowych.

Źródło:

e.kai.pl
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
09.03.2005
12:06:05
Monika
(09.03.2005 12:06:05)
Jak trwoga to do Boga, a jak kryzys to do PR-owców? Dobrze się stało, że kościół zainteresował się PR-em, ale czemu dopiero teraz? Liczne afery zmusiły wreszcie zainteresowanych wizerunkiem kościoła do jakiegoś kroku w kierunku walki o jego dobre imię, a raczej walki o stworzenie tego dobrego imienia od nowa. Zasadą PR jest jednak nie doprowadzić do kryzysu, ale po raz kolejny przekonaliśmy się, że jest on traktowany jako narzędzie wyprowadzania z sytuacji kryzysowej, która zdążyła wgryźć się już w społeczną mentalność. To i tak znacznie lepiej, niż gdybyśmy PR-u nie dostrzegali w ogóle. Wtedy pozostałoby jedynie modlić się, że nie narodzi się kolejny Jankowski albo Rydzyk.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin