O sile Edelmana na polskim rynku
Karolina Sobczak pisze w najnowszym wydaniu miesięcznika Forbes o wejściu na polski rynek sieciowej agencji PR Edelman. Autorka cytuje w nim wypowiedź szefa Edelmana na Europę, Davida Braina: „Już kilku sieciowych klientów pytało nas o możliwość ich obsługiwania także w Polsce”. „Edelman może zacząć zarabiać u nas rzeczywiście duże pieniądze, jeśli tylko zdoła zrealizować główne cele strategiczne. Tym najważniejszym jest szybkie dołączenie do największych agencji PR, kontrolującej przeszło 30 proc. wartego ponad 160 mln zł rynku (dane sprzed wejścia Edelmana). W doszlusowaniu do takich firm jak Sigma, GGK PR czy Partner of Promotion mają Edelmanowi pomóc kolejne kontrakty. Do końca roku zatrudniająca 15 osób agencja chce obsługiwać 25 firm: koncernów z branży farmaceutycznej, FMCG i produkcyjnej” – czytamy w Forbes o planach Edelmana. Tymczasem branża PR w Polsce, jest – według Igi Niewiadomskiej, dyrektora generalnego TBWA/PR – zaniepokojona możliwością przejmowania najlepszych kontraktów. Prezes Edelmana w Polsce, Barbara Kwiecień zapowiada, że „jak tylko rozkręci agencję, zwróci się do amerykańskiego i brytyjskiego oddziału z prośbą o pomoc w dostępie do obsługi dużych koncernów”. Autorka artykułu pisze, że nad wejściem na polski rynek pracuje również sieciowa agencja Ketchum. „Kiedy do tego dojdzie, krajową branżę PR może czekać prawdziwe trzęsienie ziemi” – prognozuje Sobczak.