O sile Edelmana na polskim rynku

dodano: 
05.09.2005
komentarzy: 
12

Karolina Sobczak pisze w najnowszym wydaniu miesięcznika Forbes o wejściu na polski rynek sieciowej agencji PR Edelman. Autorka cytuje w nim wypowiedź szefa Edelmana na Europę, Davida Braina: „Już kilku sieciowych klientów pytało nas o możliwość ich obsługiwania także w Polsce”. „Edelman może zacząć zarabiać u nas rzeczywiście duże pieniądze, jeśli tylko zdoła zrealizować główne cele strategiczne. Tym najważniejszym jest szybkie dołączenie do największych agencji PR, kontrolującej przeszło 30 proc. wartego ponad 160 mln zł rynku (dane sprzed wejścia Edelmana). W doszlusowaniu do takich firm jak Sigma, GGK PR czy Partner of Promotion mają Edelmanowi pomóc kolejne kontrakty. Do końca roku zatrudniająca 15 osób agencja chce obsługiwać 25 firm: koncernów z branży farmaceutycznej, FMCG i produkcyjnej” – czytamy w Forbes o planach Edelmana. Tymczasem branża PR w Polsce, jest – według Igi Niewiadomskiej, dyrektora generalnego TBWA/PR – zaniepokojona możliwością przejmowania najlepszych kontraktów. Prezes Edelmana w Polsce, Barbara Kwiecień zapowiada, że „jak tylko rozkręci agencję, zwróci się do amerykańskiego i brytyjskiego oddziału z prośbą o pomoc w dostępie do obsługi dużych koncernów”. Autorka artykułu pisze, że nad wejściem na polski rynek pracuje również sieciowa agencja Ketchum. „Kiedy do tego dojdzie, krajową branżę PR może czekać prawdziwe trzęsienie ziemi” – prognozuje Sobczak.

Źródło:

Forbes, Edelmana wielkie zamieszanie, Karolina Sobczak, 01.09.05, s. 51
komentarzy:
12

Komentarze

(12)
Dodaj komentarz
07.09.2005
22:51:43
do FORBS
(07.09.2005 22:51:43)
Za ile można kupić taki tekst> Jak za reklamę? Z kim rozmawiać? Z panią Sobczak czy z działem marketingu?
07.09.2005
22:48:51
///
(07.09.2005 22:48:51)
Dziwny, bardzo dziwny tekst. K.Sobczak napisała tekst jakby nic nie wiedziała o aferze Edelmana, a wystarczyło przeczytać dokumenty na www.migutmedia.pl i archiwum proto. Chyba, że pisała tekst sponsorowany i zapomniała dać takie oznaczenie. Co na to redakcja i naczelny Forbsa? Przecież to widać gołym okiem, że to kupiony artykuł!
07.09.2005
1:02:11
neutrino
(07.09.2005 1:02:11)
Jest tajemnicą poliszynela, że w wielu gazetach można kupić artykuł bez oznaczenia promocyjnego. Naczelni takich szmatławców najwięcej opowiadaja o niezależności itp ale nigdy publicznie do zeszmacenia się nie przyznają. To co zrobił Forbs jest publicznym przyznaniem się do takich praktyk, a pewno autorka jest dużym facetem z owłosionymi nogami i torsem, który ukrywa sie za pseudonimem kobiety bo się wstydzi podpisać pod takimi wymiocinami.
07.09.2005
0:55:39
student prawa
(07.09.2005 0:55:39)
Przy okazji rocznicy "S" pokazywali stare programy TV o propagandzie sukcesu z PRL-u. To co zrobił Forbes to pachnie (brzydko) taką propagandą. Gazety piszą a i tak wszyscy wiedzą, że jest inaczej.
07.09.2005
0:24:15
redaktor naczel...
(07.09.2005 0:24:15)
wstyd
07.09.2005
0:23:15
ex BCA
(07.09.2005 0:23:15)
Jestem oburzona tym co zrobili byli koledzy ale zawsze będę broniła BCA - to była świetna agencja i nie dziwię sie, że klienci chcieli i może chcą z nimi pracować. Ale słyszałam zarazem, że są firmy, które zdecydowały sie wybrać BCA a po całym ich przekręcie pogoniły ich. Tak było z firmą giełdową SOFTBANK i szwedzką Vattenfall, który szuka nowej agencji po czterech latach wspólpracy z BCA. Oni postanowili nie współpracować z kryminalistami!
07.09.2005
0:16:45
do Karoliny S.
(07.09.2005 0:16:45)
Nie wiem po co napisałaś taki tekst, chyba że dla PROFITU? Były dotąd teksty rózne na ten temat, były bardzo obiektywne, były broniące Miguta i potępiające w czambuł Kwietniową. Ale pisanie laurek o Edelman Polska, które jak wszyscy wiemy są nieprawdziwe, powoduje, że seszmaciłaś sobie nazwisko i tytuł (też nazwisko). Chyba, że redakcja zapomniała dopisać: TEKST SPONSOROWANY? Słyszałem, że w Forbes można kupić sobie tekst, wydawało mi się to nieprawdopodobne ale okazuje się, że byłem naiwny.
06.09.2005
20:46:34
...
(06.09.2005 20:46:34)
Co wy za teksty strzelacie poniżej! Lepiej się uspokójcie i powiedzcie dlaczego Forbes opublikował taki artykuł? Kto zna koleżankę Sobczak i dlaczego jej szefowie, którzy z pewnością wiedzą o całej aferze promują agencję, która powinna po prostu zniknąć? O jakie znowu powiązania chodzi???
06.09.2005
18:18:15
eeeee... sb... 8
(06.09.2005 18:18:15)
Aha, SB, nie nazywaj sie prosze "pr-owcem", bo krzywdzisz w ten sposob ludzi z branzy. Skup sie lepiej na laczeniu telefonow i wzywaniu kuriera:)
06.09.2005
18:07:41
eeeee... sb... 8
(06.09.2005 18:07:41)
SB, odpusc juz. To zalosne, mialem/-am;) nadzieje, ze pobyt w Tunezji zaplodni Cie nowymi pomyslami, ale znowu sie mylilem/-am;) Moze wreszcie do Ciebie dotrze, ze aktualny pracodawca glaszcze Cie po glowce nie za plytkie zlosliwosci na tym forum, ale za inne "umiejetnosci". Chyba, ze wszystko razem nalezy teraz do Twoich obowiazkow:))
05.09.2005
13:09:04
A
(05.09.2005 13:09:04)
No tak taka agencja jest super dla tych klientów, którzy chcą stosować trochę mniej etyczne zagrania PR... Zgarną sporą część rynku ze swoją etyka na poziomie pierwotniaków... Brawo!
05.09.2005
12:40:16
Esb1
(05.09.2005 12:40:16)
To tak piękne jak i nieskazitelna reputacja polskiej edycji tego tytułu - :)pr'owcy wiedza o co chodzi:)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin