O socialu i namiocie

dodano: 
20.08.2013
komentarzy: 
0

Kiedy myślę o tradycyjnej komunikacji klienta z rynkiem, to przychodzi mi na myśl taki duży namiot, z którego wychodzą co jakiś czas różni mimowie i inni uliczni artyści i opowiadają zebranej przed namiotem gawiedzi, co się dzieje w środku. To, jak gawiedź to postrzega, jest w dużej mierze uzależnione od ich talentu.

Komunikacja w mediach społecznościowych też często – z rozpędu – jest prowadzona w ten sposób. Zwraca się uwagę na to, co powie ów posłannik, jak to zrobi, jaki będzie miał na sobie strój. Ale to nie ma szansy się udać. Dlaczego? Ano dlatego że komunikacja w socialu oznacza w dużej mierze podniesienie tego namiotu. Lud widzi, lub chce widzieć (bo ma teraz bezpośredni kontakt), co się w tym namiocie dzieje. W drugiej scenie lud dostał do ręki głośniki, do których co chwilę krzyczy – podnieście namiot! I tak to wygląda – bez mniejszego lub większego uniesienia namiotu, dużo nie zyskamy.

Po wielomiesięcznym rozwijaniu się na cudzych firmach i cudzych kejsach – taki to agencyjny los – dostałem wreszcie możliwość wypróbowania tego na własnym biznesie. I już na starcie przypomniałem sobie jedną ważną rzecz. Namiot będzie uniesiony.

Nie wystarczy już wymyślać kreatywnych tekstów czy kolorowych obrazków. Nie wystarczy tworzyć ściem i pokazywać kolorowe rendery. Jeśli chcę zaistnieć – muszę zadbać o to, co realnie dzieje się w namiocie. O cztery P. Kotlerowskie 4 P.

(...) Kotler to guru marketingu. W swojej biblii o marketingu napisał o 4 P: Product, Price, Place, Promotion. Czyli o produkcie, o jego cenie, o miejscu, gdzie się go sprzedaje i dopiero o promocji. Co to oznacza? Ano tyle, że zanim zabrałem się za promocję musiałem zadbać o to, czy produkt jest w porządku, czy cena jest zjadliwa, czy sklep jest w porządku i wreszcie o to, by to dobrze wypromować. PRODUKT! Koniec ściemy.

(...)

Tak więc drogi przedsiębiorco, jeśli chcesz promować się w socialu, to nie myśl tradycyjnie o wymyślnych, copywriterskich hasłach i obrazkach. No dobra, o obrazkach myśl ;) Ale myśl o produkcie. O tym, co sprzedajesz i jak to sprzedajesz. Bo dzisiaj to bardzo ważne. A każde twoje potknięcie będzie szybko wyciągnięte.

Gdy masz już produkt przychodzi czas na promocję. Jak promować produkty i usługi w social mediach? Jak komunikować się z fanami? Jak odpowiadać „hejterom”? Opowiem podczas szkolenia „Budowa strategii komunikacji w social mediach”, już w najbliższy piątek - 23.08!

Poznaj szczegółowy program szkolenia!

Zapisz się już teraz!

Zapraszam
Michał Górecki
(tekst za blogiem michal-gorecki.pl)

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin