Chcesz pracować na własne konto i myślisz o założeniu własnej agencji? Strona prdaily.com zamieściła spis elementów, o których należy pamiętać przy tworzeniu własnej firmy.
Pierwsze dwa miejsca na liście zajęły doświadczenie oraz znajomości. Jak czytamy, doświadczenia nie da się zastąpić ciężką pracą, brak znajomości może natomiast spowodować trudności przy pozyskiwaniu klientów.
Przy tworzeniu agencji należy także wykorzystywać swoje zdolności interpersonalne i nawiązywać kontakty z osobami wcześniej nieznanymi. Wiele osób woli bowiem pozostać na zajmowanej wcześniej pozycji i dziwi się, czemu klienci do nich nie przychodzą. Ważne jest także pozostawienie śladu w sieci – w postaci strony internetowej i/lub blogu. Potencjalni klienci muszą mieć szansę przeczytać o nowej agencji, zanim zdecydują się na współpracę. Poza tym trzeba być na bieżąco z portalami społecznościowymi – w tym przypadku deklaracja „mam stronę na Facebooku” nie wystarczy. Zmiany w sieciach społecznościowych zachodzą tak szybko, że trzeba być z nimi na bieżąco.
Właściciele nowych agencji powinni także pamiętać o zdobyciu partnerów biznesowych, którzy będą służyć klientom w dziedzinach, w których sam przedsiębiorca nie ma wystarczających umiejętności. Na końcu należy pamiętać nie tylko o ludziach, ale również o sprzęcie. Jak czytamy, do rozkręcenia własnej działalności potrzebny jest niezawodny laptop z bezprzewodowym modemem, kolorowa drukarka oraz wielozadaniowa maszyna biurowa (kopiarka/faks/skaner). Choć jak przyznaje autorka artykułu, cały swój biznes nadzoruje za pomocą samego telefonu.