O zasadach zarządzania

dodano: 
24.10.2007
komentarzy: 
0

W najnowszym numerze CEO - miesięcznika dla kadry zarządzającej, możemy przeczytać wywiad przeprowadzony przez Katarzynę Terej i Piotra Talarka z agencji TBT i Wspólnicy z profesorem Uniwersytetu Harvarda i międzynarodowym ekspertem konsultingu - Davidem H. Maisterem. Maister uważa, że: „zasady zarządzania ludźmi są takie same (…) Kiedyś sądziłem, że wykształconymi ludźmi zarządza się w jakiś szczególny sposób. Ale to nonsens”. Pracowników należy traktować z szacunkiem, pokazywać im szanse i możliwości rozwoju, twierdzi ekspert.

O swojej pracy jako konsultanta Maister mówi, że „większość konsultantów, łącznie ze mną, nie ma żadnego wpływu na świat”. W swojej codziennej pracy należy natomiast koncentrować się na tym, by pomagać klientom i słuchać tego, czego chcą i oczekują, czytamy w wywiadzie.

„Należy pomagać klientowi w sposób, który drogo nie kosztuje, tylko trochę czasu”, mówi ekspert. Budowanie lojalności klienta to wykazanie zainteresowania i oferowanie nawet drobnego wsparcia, które jest faktycznie mu pomocne, czytamy w CEO.

Na pytanie Katarzyny Terej i Piotra Talarka: „Jakie są największe wyzwania stawiane dyrektorowi generalnemu w XXI wieku?” Meister odpowiedział, że najlepiej jest trzymać się starych zasad, „kluczem jest dbanie o klientów, nie o siebie. Potrzebni są zespołowi gracze, a nie indywidualiści, menedżerowie, a nie administratorzy. Jeżeli już realizujesz podstawowe zasady, wtedy możemy podyskutować o XXI wieku”. Cały artykuł. (ak)

Źródło:

CEO, Wróćmy do zasad, rozmowa Katarzyny Terej i Piotra Talarka z Davidem H. Maisterem, październik 2007, s.43
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin