.

 

Obecność w prasie najefektywniej buduje reputację korporacji – kolejne wyniki badania OBTK o zarządzaniu reputacją

dodano: 
05.02.2020
komentarzy: 
0

On Board Think Kong zaprezentowało kolejną część wyników badania o zarządzaniu reputacją, dotyczącą najlepszych sposobów na budowanie reputacji i wizerunku w mediach.

Czytaj także: Reputacja chroni markę w sytuacjach kryzysowych – OBTK prezentuje pierwsze wnioski z badania o zarządzaniu reputacją

W jaki sposób najczęściej buduje się wizerunek firmy w internecie? 84 proc. badanych wskazało, że robi to, prowadząc profile w mediach społecznościowych. Drugie miejsce ex aequo (43 proc.) należy do aktywności w social mediach osób zarządzających, prowadzenia bloga firmowego i publikacji eksperckich oraz współprac z wydawnictwami i publikacji sponsorowanych. 14 proc. ankietowanych buduje reputację firmy w internecie za pomocą działań SERM – Search Engine Reputation Management (z ang. zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach).

wykres

Ankietowanych zapytano również o najefektywniejsze kanały komunikacji do budowania reputacji korporacyjnej. Zdaniem 71 proc. najlepiej jest budować ją przez obecność w prasie, radiu, RTV lub portalach internetowych. Badani często wskazywali także na korporacyjne kanały social media (63 proc.) oraz konferencje i wydarzenia branżowe (40 proc.).

wykres

„Wiemy, że internet i kanały social media odgrywają dziś bardzo ważną rolę w budowaniu reputacji. W cyfrowym świecie jeden niewłaściwy tweet może trafić na nagłówki gazet i pociągnąć cenę akcji w dół, a jedno wyrwane z kontekstu zdjęcie może sprawić, że klienci przestaną kupować nasz produkt. Czasami jednak to nie gwałtowna burza stanowi zagrożenie dla reputacji w erze cyfrowej. Dziś kluczowego znaczenia nabiera obecność w wyszukiwarce czy aktywna komunikacja CEO w kanałach społecznościowych. Dostępność wielu nowych kanałów daje wiele nowych możliwości – trzeba z nich tylko umiejętnie korzystać” – mówi Katarzyna Reck, Corporate Communication w On Board Think Kong.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone w okresie X-XII 2019 roku. Wzięli w nim udział dyrektorzy komunikacji lub marketingu z ponad 60 firm z 10 sektorów gospodarki. Największe firmy, które zaproszono do badania, wybierano na podstawie rankingów biorących pod uwagę przychody oraz udziały w rynku. Projekt realizowany jest przez OBTK przy wsparciu merytorycznym Konfederacji Pracodawców Lewiatan oraz Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW.

PRoto.pl jest patronem medialnym projektu. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin