poniedziałek, 8 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościObsługa klienta a PR

Obsługa klienta a PR

W ramach standardów obsługi klienta czy interesanta również realizuje się zadania PR-owskie. Kultura komunikacji pracowników firmy czy instytucji ma wpływ na jej wizerunek i reputację – pisze Anna Adamus-Matuszyńska z PSPR.

Zdaniem autorki standardy obsługi klienta, czyli np. pozytywne nastawienie, sprawność obsługi, gotowość do pomocy klientom czy uprzejmość powinny być elementami składowymi kultury organizacyjnej każdej firmy. Ich opracowanie i wdrożenie nie wymaga dużych nakładów finansowych, a dzięki temu można szybko i skutecznie zbudować pozytywne relacje  z zewnętrznym otoczeniem przedsiębiorstwa. Jako bardziej kosztowną metodę upowszechnienia wśród pracowników standardów obsługi klienta autorka wymienia szkolenia z zakresu komunikowania interpersonalnego.

Jak pisze Adamus-Matuszyńska, zmuszanie pracowników do przestrzegania narzuconych norm w komunikacji z pracownikami prowadzi do rutyny i sztuczności zachowania. Lepszym sposobem jest współtworzenie odpowiednich standardów zachowań przez cały zespół, który łatwiej podporządkuje się regułom, które sam ustalił. (iw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj