Od nieaktualnych danych i spamowania po setki tweetów - politycy w sieci

dodano: 
27.02.2012
komentarzy: 
0

Twórcy raportu „Pomorscy politycy w sieci” sprawdzili, którzy ze stałych bywalców na Wiejskiej w Warszawie najlepiej radzą sobie w kontaktach z wyborcami za pomocą mediów społecznościowych. Niestety większość profili, na czas wyborów perfekcyjnie przygotowana, teraz razi nieaktualnymi treściami, innym politykom brakuje zaś ogłady. Bezsprzecznie jednak króluje wśród nich Facebook, a Twitter i inne kanały to wybór drugorzędny.

Raport oceniał jakość prowadzonej w Internecie kampanii. „Zakładaliśmy, że 4 miesiące po wyborach nie będzie ona prowadzona już tak dynamicznie jak w czasie kampanii wyborczej” – wyjaśnia Tomasz Nadolny z Projekt PR na łamach Polska Dziennik Bałtycki. Te przypuszczenia potwierdził profil facebookowy Leszka Blanika (ostatnie miejsce na liście, 0 punktów, poza stroną sejmową polityk w ogóle nie jest obecny w internecie od chwili wyborów parlamentarnych) i strona www Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk z PiS, z której „nie wynika czy jest ona posłem czy jeszcze senatorem poprzedniej kadencji”. Parlamentarzyści mają też problemy z etykietą – wynika z raportu. Krystyna Kłosin z PO „tak natarczywie zapraszała znajomych do swojego grona, że aż Facebook skasował jej profil” – donosi dziennik. Poza tym zdarzają się też tak negatywne zjawiska jak usuwanie niewygodnych komentarzy, wyrzucanie z dialogu oponentów czy blokowanie dostępu do zawartości fanpage na Facebooku, pomimo linkowania go na swojej stronie. Większość parlamentarzystów otoczona jest wianuszkiem przyjaciół, pochlebców, często brakuje z tego powodu na ich profilach prawdziwych dyskusji, wyrażania opinii i dociekań – zauważają twórcy raportu.

„Najlepiej radzą sobie politycy PO, największe kłopoty mają posłowie Prawa i Sprawiedliwości” – czytamy w gazecie. Pierwsze miejsce w rankingu zajął Sławomir Nowak (nazwany w badaniu „twitterowym rekordzistą”), któremu do maksimum, czyli setki, zabrakło raptem 10 punktów. W pierwszej trójce znajdują się również posiadający najwięcej fanów na Facebooku Robert Biedroń z Ruchu Palikota (89 pkt.) i Agnieszka Pomaska z PO (88 pkt.), od początku swojej sejmowej kariery nazywana „posłanką web 2.0”. Podsumowaniem obecności w mediach społecznościowych Leszka Blanka jest ostatni wpis na jego tablicy na portalu Facebook: „Coś Facebook to nie ulubiona platforma spotkań Leszka”.

Analizie poddano całość działań komunikacyjnych, zarówno stronę www jak i poszczególne kanały social media takie jak: Facebook, Twitter, YouTube, Picassa, NK.pl, GoldenLine. Oceniano zarówno stronę internetową, jej budowę, aktualność oraz jakość i merytoryczną zawartość informacji, a także komunikację za pomocą portali społecznościowych, różnorodność kanałów, popularność (ilość fanów, znajomych, followersów), częstotliwość publikacji, merytoryczność wpisów jak również interakcję z internautami i stopień zaangażowania. (es)

Źródło:

Własny/ Polska Dziennik Bałtycki, Jak poseł w sieci na fanów klika, Tomasz Wróblewski, str. 1, 25.02.2012
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin