Czy wieloryb na plaży to dobry pomysł na promocję?

dodano: 
12.12.2017
komentarzy: 
0

8 grudnia 2017 roku ukazał się nowy numer kwartalnika „Przekrój”, w związku z czym wydawca zaplanował szereg akcji promocyjnych. Jedną z nich było umieszczenie atrapy wieloryba na plaży w Warszawie, czytamy w portalu press.pl

O potężnym stworzeniu, leżącym u brzegu Wisły, pisały najważniejsze serwisy informacyjne takie jak Wp.pl, Gazeta.pl czy NaTemat.pl. Początkowo żaden portal nie informował o tym, że wieloryb jest sztuczny, co wprowadziło zamieszanie wśród czytelników, opisuje źródło.

„Przekrój” poinformował o wielkim ssaku na swoim profilu na Facebooku. Kolejne posty, opublikowane tego samego dnia, dawały już jasno do zrozumienia, że akcja z kaszalotem jest elementem promocji nowego numeru kwartalnika, czytamy dalej.

Źródło: facebook.com/PrzekrojPl

Jak podaje press.pl, akcja związana z wielorybem przyniosła mieszane odczucia. Niektórzy dziennikarze ocenili kampanię negatywnie. Jednym z nich jest Vadim Makarenko, redaktor naczelny serwisu BIQdata (Agora). „To niebywałe, że media dają się na to nabrać. Kaszaloty żyją w słonej wodzie, nawet gdyby się jeden zaplątał w Wiśle, to na pewno nie dopłynąłby do Warszawy. Jako pierwszy wieloryba w Wiśle wymyślił dość dawno temu Fakt” – podaje portal cytując wypowiedź dziennikarza.

Eksperci od PR-u są z kolei innego zdania. Jak informuje press.pl, Bartosz Gomółka, Head of Planning Department w agencji BBDO Warszawa, uważa, że taka akcja idealnie wpisuje się w charakter czasopisma, które często bazuje na humorze i absurdzie. Stwierdził też, że takie happeningi zapewniają dobre dotarcie do odbiorców niskim kosztem, czytamy dalej.

Podobnego zdania jest Adam Miecznikowski, dyrektor strategii z agencji Publicis. „Już w piątek słyszałem o tej akcji »Przekroju« od kilku osób, a to oznacza, że przyniosła skutek” – podaje press.pl cytując wypowiedź eksperta. (jg)

Zdjęcie główne: facebook.com/PrzekrojPl

Źródło:

press.pl, Akcja promująca nowy numer "Przekroju" wzbudziła mieszane odczucia, Jolanta Korucu, 11.12.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin