Ogłoszono finalistów konkursu Złote Spinacze 2016
3 października 2016 ogłoszono listę nominowanych w XIV edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
8 nominacji do tegorocznej edycji Złotych Spinaczy otrzymała agencja MSLGROUP, po 6 natomiast Havas PR Warsaw i Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, a 5 – Garden of Words.
Wybrane projekty otrzymały nominacje do finału w 27 kategoriach konkursowych. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 2 grudnia 2016 podczas gali, która odbędzie się w hotelu Westin w Warszawie.
W tym roku jurorzy po raz pierwszy będą przyznawać nominowanym pracom statuetki w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych zostanie przyznany Złoty, Srebrny i Brązowy Spinacz – jury może przyznać więcej niż jedną statuetkę Brązową lub Srebrną, ale tylko jedną Złotą. W kategoriach specjalnych zostaną przyznane tylko Złote Spinacze.
Poniżej lista nominowanych projektów:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
„Świeć się z Energą” – Grupa Energa, Q&A Communications
„Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” – MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
„Zawsze ciekawi. Ojciec i syn – Discovery świętuje z widzami swoje 30-lecie” – Discovery Polska, Publicis Consultants Poland, Tlumtlum
PR produktu
„Skarb Nathana Drake’a” – MSLGROUP
„Spotkajmy się SAMi – aplikacja, która przywróciła spotkaniom z przyjaciółmi ich prawdziwy sens” - Havas PR Warsaw, Samsung Electronics Polska
„Jedno życzenie Pampers i UNICEF” - Partner of Promotion
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
„Czystsze powietrze dla wrocławian - budowa akceptacji dla inwestycji spółki Kogeneracja” - Komunikacja Plus, Kogeneracja SA
„Polacy wreszcie mają własną markę motoryzacyjną, z której mogą być dumni: Arrinerę Hussarya!” - LoveBrands Relations
„Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
Kampania społeczna
„Szlachetny Projekt Filmowy” - Stowarzyszenie WIOSNA, Biuro Podróży Reklamy
„HIVokryzja – Wyleczmy się” - Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
„Nie chcę być strażakiem!” - Walk, Fundacja Integracja
Komunikacja wewnętrzna
„Kampania „Focus on Success” opracowana dla Novo Nordisk” - Grayling Poland, Novo Nordisk
„10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów, klientów” - Castorama Polska, Made in PR
„IQ = Innovation & Quality” - Deutsche Bank Polska
Event komercyjny
„H&M Królestwo” - Endorfina Events, H&M
„Podaruj radość”, czyli Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Coca-Cola Poland Services
„Podaruj Słońce - Owocowa Strona Żywiec Zdrój” - Żywiec Zdrój, Garden of Words
Event społeczny
„Warszawski Weekend Księgarń Kameralnych” - Miasto Stołeczne Warszawa
„7 miliardów Innych” - Pan Pikto, Belleville
„Event społeczny pn. Daj się oświecić” - PGE Obrót, ElPadre
Launch nowego produktu, usługi lub firmy
„Droga do mistrzostwa” - BMW Group Polska, Havas PR Warsaw
„Ardor Auctions – Pierwszy w Polsce Dom Aukcyjny Motoryzacji Klasycznej” – Public Dialog, Ardor Auctions
Corporate Social Responsibility (CSR)
„ADAMED SmartUP” - Fundacja Grupy Adamed, Walk
„Od Kodeksu etyki do komiksu o etyce. Komunikacja filarem Programu etycznego Grupy Kapitałowej LOTOS.” - Martis Consulting, Grupa LOTOS
„8. edycja programu »Po Stronie Natury«” - Żywiec Zdrój, Garden of Words
Social media
„Kuchnia Dantego przedstawia: Malma, ekspert włoskiej kuchni” – MSLGROUP
„Reebok »poluje« na mikroinfluencerów” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
„#12ZAWODNIK” - Bank Zachodni WBK
Business-to-Business PR
„Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK (PRE)” - Bank Zachodni WBK
„Starcie Szlifierzy, czyli jak wśród partnerów biznesowych budować rozpoznawalność unikatowego produktu z branży przemysłowej.” - Havas PR Warsaw, 3M Poland
„The Venture” - MSLGROUP
PR finansowy i relacje inwestorskie
„Biomed-Lublin: pokonać fatum „polskiej krwi” - Lighthouse Consultants
„Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
„Niech Twoje pieniądze pracują tak ciężko jak Ty!” - Deutsche Bank Polska
Media Relations
„Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016” - Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
„Dinner In The Sky z twórcami kultowej gry »Wiedźmin« podczas 9. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie” - Krakowskie Biuro Festiwalowe
„Ardor Auctions – Pierwszy w Polsce Dom Aukcyjny Motoryzacji Klasycznej” - Public Dialog, Ardor Auctions
Employer Branding
„Od newcomera do lidera – budowa pozycji polskiego oddziału Luxoft” - LINKLEADERS, LUXOFT POLAND
„Poczuj miętę do Capgemini” - Capgemini Polska, MJCC
„Program Laboratorium Kariery Polpharma” – Polpharma
Content Marketing
„Kuchnia Spotkań IKEA” - IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
„Sztuka Składania Historii powered by Intel” - Monday PR, Intel Polska
„By me” - Porta KMI Poland, Alert Media Communications
Custom Publishing
„Biromaniak. Magazyn pracowników Grupy Żywiec” - Grupa Żywiec
„Akademia Roca – Łazienka dostępna” - Agencja Solski BM, Roca Polska, Studio Fabric
„Serwis specjalny 90-lecia powstania Lasów Państwowych” - Publicon PR
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
„Spotkajmy się SAMi – aplikacja, która przywróciła spotkaniom z przyjaciółmi ich prawdziwy sens” - Havas PR Warsaw, Samsung Electronics Polska
„Sztuka Składania Historii powered by Intel” - Monday PR, Intel Polska
„Głowa do góry!” – Publicon PR
Finanse
„Program Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK (PRE)” - Bank Zachodni WBK
„IQ = Innovation & Quality” - Deutsche Bank Polska
„#12ZAWODNIK” - Bank Zachodni WBK
Sektor spożywczy
„Przyjaciółka z Kalifornii” - People PR, California Prune Board
„Wargorr w Wedlu” - 24/7Communication
„Podaruj radość”, czyli Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Coca-Cola Poland
Kultura i Media
„Weekend Otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016” - Komunikacja Plus, Biuro Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016
„Young Arts Festival” - Fundacja Young Arts
„Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” - MSLGROUP, Scripps Networks Interactive
Medycyna i Zdrowie
„HIVokryzja – Wyleczmy się” - Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, Planet PR
„Atopowi Bohaterowie” - Havas PR
„Suchość pochwy – problem powszechny i temat tabu” - Profile
Sport, turystyka, rekreacja
„Reebok - Be More Human” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
„Fit Forum, czyli jak Reebok odkrywa potencjał i siłę trenerów fitness - inauguracja i wdrożenie programu ambasadorskiego Reebok” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
„Reebok “poluje” na mikroinfluencerów” - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
„Kuchnia Spotkań IKEA” - IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
„KTW - niespodzianka pod „Spodkiem” - Imago Public Relations
„10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów, klientów” - Castorama Polska, Made in PR
Przemysł, motoryzacja, transport, logistyka
„Starcie Szlifierzy, czyli jak wśród partnerów biznesowych budować rozpoznawalność unikatowego produktu z branży przemysłowej.” - Havas PR Warsaw, 3M Poland
„Przewozy Regionalne największym przewoźnikiem podczas Światowych Dni Młodzieży” - Komunikacja Plus, Przewozy Regionalne
„Czystsze powietrze dla wrocławian - budowa akceptacji dla inwestycji spółki Kogeneracja” - Komunikacja Plus, Kogeneracja SA
NGO i Sektor publiczny
„Znani Zaginieni” - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
„Open a door to Israel” - Partner of Promotion, Ambasada Izraela
„TworzyMY atmosferę” - Ministerstwo Środowiska, Profile, bringMore advertising
Kategorie specjalne:
Kreatywność
„Nie chcę być strażakiem!” – Walk, Fundacja Integracja
„Kuchnia Spotkań IKEA” - IKEA, Garden of Words, Grupa Kalicińscy.com, MEC, K2 Internet, Blue Ivy
„ADAMED SmartUP” - Fundacja Grupy Adamed, Walk
Efektywność
„Podwórko NIVEA” – MSLGROUP
„Znani Zaginieni” - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Polska, Posterscope Polska
„Przyjaciółka z Kalifornii” - People PR, California Prune Board
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.