Ogłoszono jury Effie 2020!

dodano: 
16.06.2020
komentarzy: 
0

Wybrano jurorów tegorocznego konkursu Effie. Pracami blisko 150-osobowego zespołu pokieruje Tomasz Suchański, prezes zarządu i dyrektor generalny firmy Żabka Polska.

„To dla mnie wielki zaszczyt stanąć na czele jury tak prestiżowego konkursu. Przed nami wyzwanie oceny prac zrealizowanych w ubiegłym roku, czyli w zupełnie innej rzeczywistości niż dzisiejsza. Chcemy przede wszystkim docenić kampanie skuteczne, dające widoczne wyniki biznesowe. Ostatnio, w trudnym okresie pandemii, na każdym kroku przekonujemy się, że skuteczna komunikacja, trafiająca do odbiorców, jest nieodzownym elementem działalności każdego biznesu. Mamy obecnie do czynienia z zupełnie nową erą komunikacji. W kolejnej edycji konkursu jury będzie miało jeszcze trudniejsze zadanie wyboru tych najlepszych, ponieważ w tych szczególnych warunkach pojawiło się wiele naprawdę kreatywnych i wartościowych realizacji” – komentuje Tomasz Suchański.

Tomasz Suchański poza rolą przewodniczącego Jury będzie także kierował pracami 9. grupy jurorskiej oceniającej zgłoszenia w kategorii Marketing & Business Solutions. Ta kategoria skupia się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing miksu.

W  gronie jurorów znaleźli się reprezentanci reklamodawców w randze prezesów, dyrektorów marketingu oraz Brand Managerów, a także przedstawiciele mediów, agencji komunikacyjnych, pracownicy instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci.

Komitet Organizacyjny konkursu wybrał skład jury spośród 300 kandydatur w formie głosowania online, a później dyskusji. Po zatwierdzeniu prawie 150-osobowego składu jurorzy zostali przydzieleni do poszczególnych grup jurorskich:

Grupa 1: Napoje alkoholowe; Napoje bezalkoholowe; Żywność
Przewodnicząca: Izabela Głodek, CMO, The Coca-Cola Company

Grupa 2: Dobra konsumpcyjne; Leki i suplementy diety; Uroda i pielęgnacja
Przewodniczący: Grzegorz Haraziński, Category Director CEE, GlaxoSmithKline

Grupa 3: Brand Experience; Kultura i rozrywka; Smart budget
Przewodnicząca: Olga Korolec, CMO & Group Sustainability Director, Ringier Axel Springer Polska

Grupa 4: Finanse; Ubezpieczenia i inwestycje; Business-to-Business
Przewodnicząca: Katarzyna Jezierska, Head of Marketing CEE, VISA

Grupa 5: Branded Content; Motoryzacja; Usługi
Przewodniczący: Jakub Eichelberger, Deputy Managing Director, DDB

Grupa 6: Performance marketing; Retail/ Kanały sprzedaży; Tech Driven
Przewodniczący: Tadeusz Żórawski, Global Strategy Director, Molecular BBDO

Grupa 7: Launch/ relaunch; Long Term Marketing Excellence; React & Sustain
Przewodnicząca: Inga Songin, Marketing Director Poland&EE, Reckitt Benckiser Health

Grupa 8: Positive change: CSR, Edukacja społeczna i pro bono; PR-Led i Employer branding
Przewodniczący: Wojciech Putrzyński, CEO, Change Serviceplan

Pełny skład jury można znaleźć na stronie.

Pod koniec czerwca zaplanowany jest briefing członków jury dotyczący procedur, zasad i kryteriów oceny. Jurorzy będą oceniali projekty w czterech obszarach: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele (waga oceny 0,23); strategia komunikacji (waga oceny 0,24); egzekucja idei (waga oceny 0,23); efekty komunikacji (waga oceny 0,30).

W przypadku kategorii M&BS te obszary to: wyzwania biznesowe i przyjęte cele (waga oceny 0,3); koncepcja działania (waga oceny 0,2); egzekucja idei i dobór narzędzi (waga oceny 0,2); efekty (waga oceny 0,3).

W drugiej połowie sierpnia odbędzie się przegląd zgłoszonych projektów przez jury na platformie online. We wrześniu będą miały miejsce obrady jurorów, głosowanie online (short lista), zatwierdzanie nominacji i ocena indywidualna. Proces nadzoruje firma prawnicza LSW, która na podstawie średniej ważonej ocen, po zastosowaniu algorytmu, uzyskuje listę prac, które danego roku otrzymają Effie.

Po głównym głosowaniu przewodniczący grup jurorskich wraz z przewodniczącym jury na specjalnym posiedzeniu wybierają laureata Grand Prix spośród kampanii nagrodzonych Złotym Effie (z wyłączeniem kategorii Marketing & Business Solutions oraz Positive Change). Przykładowe kryteria oceny: nowatorski charakter pracy i studium przypadku dla rynku; długotrwały efekt dla marki – sustainability; zmiana zachowań i/ lub percepcji.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin