piątek, 5 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWydarzeniaOgłoszono nominowanych w Złotych Spinaczach 2025

Ogłoszono nominowanych w Złotych Spinaczach 2025

Wybrano nominowane projekty w konkursie Złote Spinacze 2025 roku. O nagrody w tegorocznej edycji powalczą 104 projekty, wyłonione w pierwszym etapie ocen Jury. Najwięcej nominacji, bo po 9, otrzymały agencje K+ Group i 24/7Communication. Dalej w kolejce po nagrody są Linkleaders, MSL i SEC Newgate CEE, które uzyskały po 6 nominacji.

Poniżej prezentujemy pełną listę nominowanych projektów:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

  • 10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK
  • Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
  • Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska

2. PR produktu

  • Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail
  • Zestaw edukacyjny ORBIUM – mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics
  • Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
  • „Przesmyk” – polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

  • Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją – Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting
  • Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

4. Advocacy i Public Affairs

  • Razem dla nerek – życie bez dializ/ PRCN
  • „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
  • Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot

5. Kampania społeczna

  • „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
  • Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
  • Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

6. PR pro bono

  • Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
  • Powitalnik 2.0 – przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications
  • Woda opadła, psy zostały – kampania pomocowa dla schronisk/ MSL

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  • Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
  • RóżniMY – Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka
  • długodystansZDROWI – sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden

8. Event komercyjny

  • Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
  • Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
  • Jak pracować, by nie żałować? – impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl

9. Event społeczny

  • Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network
  • Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
  • Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age

10. Launch produktu, usługi lub firmy

  • City Combo – Odkrywcy Miasta/ 38 Content Communication, Balcia
  • Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
  • Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel

11. ESG, Sustainability i CSR Communications

  • Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
  • Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
  • Kompetencje AI dla każdego w Polsce – kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft

12. PR miejsca, miasta lub regionu

  • Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
  • D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38 Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
  • Kierunek GZM – największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
  • Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)

13. Social media

  • Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik
  • Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów/ So Bright
  • Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN

14. Business-to-Business PR

  • Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
  • 88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam
  • BEPS 2.0 – Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska

15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym

  • IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue
  • Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka

16. Media relations

  • OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX
  • Cepelia z nowym gospodarzem – Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik
  • Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS

17. Employer Branding

  • „Czujesz ten vibe?”: rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38 Content Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland
  • Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD
  • Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE

18. Content marketing – branded content

  • Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
  • Szczęśliwi metrów nie liczą – dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard
  • Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts

19. Custom Publishing

  • Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
  • W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders, Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie
  • Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

20. Walka z dezinformacją

  • Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing

Kategorie sektorowe:

21. Technologia, IT, telekomunikacja

  • Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
  • Od niszy do mainstreamu – cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska
  • Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts

22. Finanse

  • W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency
  • N!Asystent – Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank
  • Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

23. Uroda, higiena i wellness

  • Launch serum VICHY LIFTACTIV COLLAGEN SPECIALIST 16/ LoveBrands Group, L’Oréal Polska
  • Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency
  • Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

24. Moda i styl życia

  • Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38 Content Communication, Manufaktura
  • Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

25. Sektor spożywczy

  • Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
  • Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel
  • Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

26. Kultura i media

  • D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38 Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
  • 4. sezon „Emily w Paryżu”– „efekt Netflixa” w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2
  • Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+

27. Medycyna i zdrowie

  • Rany pod kontrolą – walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN
  • Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT
  • Rozlicz ból/ MSL, Fundacka K.I.D.S.

28. Sport, turystyka i rekreacja

  • Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii
  • Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
  • „Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025”/ Q&A Comms

29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
  • Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
  • Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail

30. Przemysł i infrastruktura

  • Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
  • Olejomaty – piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA
  • Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

31. Motoryzacja i transport

  • Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
  • Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
  • Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT

32. NGO i sektor publiczny

  • Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
  • „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
  • Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
  • Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

Kategorie specjalne:

33. Kreatywność

  • Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
  • Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe
  • Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

34. Efektywność

  • Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
  • „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
  • Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

35. Research&Insight

  • Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia/ Nest Bank
  • Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
  • Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

W drugim etapie konkursu, który odbędzie się w listopadzie, Jury zdecyduje o nagrodach. W kategoriach głównych i sektorowych jurorki oraz jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii złoto może być tylko jedno.

Podobnie jak w poprzednich latach przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, czyli podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy ZFPR przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów według punktacji określonej w regulaminie.

Nad poprawnością przebiegu głosowań Jury czuwa kancelaria prawna SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk – partner merytoryczny konkursu.

Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 8 grudnia 2025 roku.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj