Wybrano nominowane projekty w konkursie Złote Spinacze 2025 roku. O nagrody w tegorocznej edycji powalczą 104 projekty, wyłonione w pierwszym etapie ocen Jury. Najwięcej nominacji, bo po 9, otrzymały agencje K+ Group i 24/7Communication. Dalej w kolejce po nagrody są Linkleaders, MSL i SEC Newgate CEE, które uzyskały po 6 nominacji.
Poniżej prezentujemy pełną listę nominowanych projektów:
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
- 10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK
- Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
- Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska
2. PR produktu
- Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail
- Zestaw edukacyjny ORBIUM – mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics
- Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
- „Przesmyk” – polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
- Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją – Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting
- Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
4. Advocacy i Public Affairs
- Razem dla nerek – życie bez dializ/ PRCN
- „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
- Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot
5. Kampania społeczna
- „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
- Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
- Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
6. PR pro bono
- Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
- Powitalnik 2.0 – przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications
- Woda opadła, psy zostały – kampania pomocowa dla schronisk/ MSL
7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
- Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
- RóżniMY – Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka
- długodystansZDROWI – sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden
8. Event komercyjny
- Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
- Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
- Jak pracować, by nie żałować? – impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl
9. Event społeczny
- Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network
- Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
- Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age
10. Launch produktu, usługi lub firmy
- City Combo – Odkrywcy Miasta/ 38 Content Communication, Balcia
- Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
- Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
11. ESG, Sustainability i CSR Communications
- Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
- Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
- Kompetencje AI dla każdego w Polsce – kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft
12. PR miejsca, miasta lub regionu
- Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
- D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38 Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
- Kierunek GZM – największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
- Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)
13. Social media
- Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik
- Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów/ So Bright
- Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN
14. Business-to-Business PR
- Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
- 88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam
- BEPS 2.0 – Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska
15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym
- IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue
- Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka
16. Media relations
- OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX
- Cepelia z nowym gospodarzem – Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik
- Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS
17. Employer Branding
- „Czujesz ten vibe?”: rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38 Content Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland
- Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD
- Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE
18. Content marketing – branded content
- Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
- Szczęśliwi metrów nie liczą – dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard
- Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts
19. Custom Publishing
- Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
- W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders, Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie
- Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
20. Walka z dezinformacją
- Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
- Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
- Od niszy do mainstreamu – cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska
- Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts
22. Finanse
- W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency
- N!Asystent – Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank
- Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
23. Uroda, higiena i wellness
- Launch serum VICHY LIFTACTIV COLLAGEN SPECIALIST 16/ LoveBrands Group, L’Oréal Polska
- Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency
- Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
24. Moda i styl życia
- Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38 Content Communication, Manufaktura
- Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
25. Sektor spożywczy
- Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
- Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel
- Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
26. Kultura i media
- D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38 Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
- 4. sezon „Emily w Paryżu”– „efekt Netflixa” w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2
- Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+
27. Medycyna i zdrowie
- Rany pod kontrolą – walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN
- Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT
- Rozlicz ból/ MSL, Fundacka K.I.D.S.
28. Sport, turystyka i rekreacja
- Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii
- Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
- „Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025”/ Q&A Comms
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
- Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
- Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
- Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail
30. Przemysł i infrastruktura
- Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA
- Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
31. Motoryzacja i transport
- Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
- Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT
32. NGO i sektor publiczny
- Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
- „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
- Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
- Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
Kategorie specjalne:
33. Kreatywność
- Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
- Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe
- Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
34. Efektywność
- Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
- „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
- Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
35. Research&Insight
- Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia/ Nest Bank
- Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
- Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
W drugim etapie konkursu, który odbędzie się w listopadzie, Jury zdecyduje o nagrodach. W kategoriach głównych i sektorowych jurorki oraz jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii złoto może być tylko jedno.
Podobnie jak w poprzednich latach przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, czyli podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy ZFPR przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów według punktacji określonej w regulaminie.
Nad poprawnością przebiegu głosowań Jury czuwa kancelaria prawna SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk – partner merytoryczny konkursu.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 8 grudnia 2025 roku.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.


