Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 28 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościOptymistyczne prognozy dla polskiego PR

Optymistyczne prognozy dla polskiego PR

BusinessWeek Polska zamieszcza obszerny artykuł „Rynek rośnie jak na drożdżach” na temat polskiego rynku PR, jego rosnących możliwości i ewentualnych zagrożeń. „Na razie branża cieszy się z prosperity. O ile reklama rozwija się w tempie około 10 proc. rocznie, o tyle sektor PR rośnie w siłę dwa-trzy razy szybciej. Poziom wydatków na public relations już powrócił do poziomu sprzed 2001 roku. To wynik dobrej koniunktury gospodarczej” – piszą Radosław Omachel i Dariusz Styczek. Pod względem rentowności agencji PR, nie jest jednak tak optymistycznie. Przeciętny przychód polskiej agencji to niecałe 2 mln zł, czyli dwa razy mniej niż np. w Słowenii.

„Największe rodzime firmy mają przychody rzędu 15 mln zł – niewiele więcej niż średnie przychody agencji w Australii. Pod względem wartości rynku też zostajemy daleko w tyle” – czytamy. Polski rynek wyróżnia się ponadto brakiem klientów z sektora publicznego. „Większość instytucji administracyjnych ogranicza swoją działalność z zakresu PR do przypisywania funkcji rzecznika jednemu z urzędników. Agencje ostrzą sobie zęby na ten rynek, ale muszą pamiętać, że nawet jeżeli aparat urzędniczy otworzy się na ich usługi z zakresu informacji publicznej czy obsługi unijnych funduszy, najpierw czeka je walka w skomplikowanych (…) przetargach” – pisze tygodnik. W artykule przeczytamy ponadto o wchodzeniu zagranicznych inwestorów na rynek polski, prognozach specjalistów PR oraz jakości usług PR w Polsce.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj