.

 

Organizacja walcząca o prawa kobiet urządza własną wersję festiwalu Cannes Lions

dodano: 
17.06.2019
komentarzy: 
0

Organizacja praw kobiet Les Lionnes zrzeszająca kobiety z branży reklamy i marketingu zdecydowała się zorganizować własną wersję Cannes Lions – informuje adweek.com. Podczas międzynarodowego festiwalu dla branż komunikacji i reklamy w Cannes francuska organizacja non-profit przyzna nagrody agencjom, które traktują kobiety sprawiedliwie i nie dają przyzwolenia na seksizm – czytamy.

Źródło: twitter.com/LauraSwinton

Celem eventu jest zwrócenie uwagi na dyskryminację kobiet, która zdaniem organizatorek szerzy się w branży – dodaje źródło. Aby zainteresować media i nagłośnić wydarzenie, nocą 5 czerwca 2019 roku członkinie Les Lionnes wyszły na ulice Paryża i obkleiły plakatami budynki agencji. Czytamy, że na plakatach znalazły się zdania, które sprawcy seksualnych nadużyć wypowiadali do swoich ofiar. Całość działań została nagrana i zmontowana w krótki film dostępny na kanale organizacji na YouTubie.

Czytamy również, że na stronie organizacji anonimowo można dzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z seksizmem i nierównym traktowaniem kobiet.

Les Lionnes zostało założone w kwietniu 2019 roku przez Christelle Delarue – podaje źródło. Delarue jest także CEO w agencji Mad&Women, która sama nazywa się „pierwszą feministyczną agencją reklamową”. Źródło dodaje, że Christelle Delarue zdecydowała się utworzyć organizację, gdy ujawniono istnienie „LOL League” – zamkniętej grupy facebookowej, w której francuscy dziennikarze (głównie mężczyźni) zachęcali do nękania kobiet. (ak)

Zdjęcie główne: youtube.com/LesLionnesFrance

Źródło:

adweek.com, A French Women’s Rights Group Is Holding a Cannes of Their Own to Rally Against Industry Sexism, Minda Smiley, 14.06.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin