Organizacje sportowe w social mediach

dodano: 
09.12.2016
komentarzy: 
0

Facebook i YouTube należą do Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, a Twittera i Instagram zdominowała FIFA – wynika z najnowszego badania Twiplomacy.

Burson-Marsteller wspólnie z TSE Consulting (agencją specjalizującą się w komunikacji sportowej) sprawdziły, jak międzynarodowe organizacje olimpijskie korzystają z mediów społecznościowych. Opublikowano właśnie pierwsze badanie „Media społecznościowe i sporty olimpijskie”.

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) oraz 35 międzynarodowych organizacji sportowych na stałe dodały Facebooka, Instagram, Twittera, YouTube'a i Snapchat do swoich strategii komunikacyjnych. Międzynarodowe organizacje sportowe komunikują się głównie w języku angielskim – wynika z analizy. Sprawdzono także skuteczność komunikacji prowadzonej w mediach społecznościowych, m.in. to, jakie zaangażowanie wywołują publikowane przez organizacje wpisy.

Na Facebooku najpopularniejszy jest fanpage Igrzysk Olimpijskich (@olympics). Obserwuje go ponad 15 milionów osób, co sprawia, że jest to największy profil organizacji międzynarodowej na Facebooku. MKOl znajduje się także na szczycie rankingu na YouTubie. Na Twitterze i Instagramie większą popularnością cieszy się jednak Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA). Profil @FIFAcom obserwuje 9,3 miliona osób. To prawie dwa razy tyle co wszystkie profile olimpijskie razem.

Działania MKOl na Twitterze wywierają jednak większy wpływ: każdy wpis jest podawany dalej średnio 467 razy. Dla porównania wpisy na profilu FIFA mają do 108 udostępnień.

@FIFAcom jest natomiast jedną z najaktywniejszych organizacji sportowych na Twitterze – każdego dnia zamieszcza średnio 23 tweety. To 10 razy więcej niż konto @Olympics.

Z analizy wynika także, że prezesi i dyrektorzy 35 organizacji sportowych niechętnie zakładają własne profile w mediach społecznościowych. Jedynie 12 z nich aktywnie działa na Twitterze. Najpopularniejszy jest Sebastian Coe, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Federacji Lekkoatletycznych (IAAF) – jego profil obserwuje 110 tys. osób. Wraz z nim na podium znajdują się Brian Cookson, prezes Międzynarodowej Unii Kolarskiej i Brett Gosper, CEO World Rugby.

Najpopularniejszym medium sportowym na Twitterze jest portal Inside the Games. Drugie miejsce zajmuje Around the Rings. Na trzecim znalazło się z kolei NBC Olympics. Z kolei dziennikarzem, którego obserwuje najwięcej organizacji sportowych, jest Ollie Williams z BBC. Za nim w zestawieniu znajdują się Ed Houla, założyciel Around the Rings i Alan Abrahamson z portalu 3 Wire News.

Igrzyska Olimpijskie, Paraolimpijskie oraz Igrzyska olimpijskie młodzieży prowadzą także działania na Snapchacie, podobnie jak 10 innych organizacji sportowych. Niektóre nie mają jeszcze avatara, a tylko Międzynarodowa Federacja Hokeja korzysta ze snapkodu, by pozyskać nowych followersów.

O badaniu:

„Ranking olimpijski” firm Burson-Marsteller i TSE Consulting to pierwsze badanie dotyczące wykorzystania mediów społecznościowych przez organizacje związane ze sportami olimpijskimi. Dane były zbierane w listopadzie 2016 z wykorzystaniem autorskich narzędzi Burson-Marsteller „Burson Tools”. (mb)

Źródło:

Zdjęcia ze strony twiplomacy.com
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin